دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : 67799
منبع : خبرگزاری مهر
در ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید قم مطرح شد؛

جلوگیری از تعطیلی ۴۵ واحد تولیدی در قم/ مشکل تعرفه آب و برق

قم نيوز : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم از بررسی وضعیت واحدهای تولیدی که اشتغال آنها در معرض تهدید است خبر داد و گفت: ۴۵ واحد تولیدی احتمال آسیب بیشتری دارند.
جلوگیری از تعطیلی ۴۵ واحد تولیدی در قم/ مشکل تعرفه آب و برق
جلوگیری از تعطیلی ۴۵ واحد تولیدی در قم/ مشکل تعرفه آب و برق
به گزارش قم نیوز نوزدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم شامگاه یکشنبه در سالن امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در این جلسه، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و لزوم پایش وضعیت اشتغال واحدهایی تولیدی، مقرر شد اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان وضعیت واحدهای تولیدی که اشتغال آنها در معرض تهدید بوده یا اقدام به تعدیل نیرو انسانی می‌کند را بررسی و جهت پیگیری و تصمیمات لازم به دبیرخانه و کارگروه معرفی نماید.

مصطفی کاویانی ابراز داشت: در بررسی‌های صورت گرفته حدود ۴۵ واحد تولیدی که احتمال آسیب بیشتری داشتند شناسایی شد که از این تعداد ۷ واحد با مشکل جدی‌تر مواجه هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزایش قیمت مواد اولیه و عدم پرداخت مطالبات را از جمله مشکلات واحدهای تولیدی عنوان کرد.

معرفی ۴۶ واحد گردشگری به بانک برای دریافت تسهیلات

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم نیز در این جلسه گفت: ۴۶ مجتمع گردشگری در قم شناسایی و به بانک‌ها معرفی شده است که از این تعداد ۹ مورد در حال انجام است و تاکنون ۶ واحد تسهیلات خود را دریافت کردند.

وی تعرفه آب و برق که به صورت تجاری محاسبه می‌شود را از مشکل عمده واحدهای گردشگری نام برد.

هاشمی، مدیر انجمن صنایع و برق استان هم در این جلسه با بیان اینکه در سال ۹۷ ارتباط ما با سازمان صنعت و معدن و تجارت بیشتر شده است، گفت: مذاکره با واحدهای آسیب دیده و ارائه راهکار برای برون رفت از مشکلات از جمله اقدامات این انجمن بوده است.

وی توضیح داد: بسیاری از واحدها و دستگاه‌ها تجهیزات خود را از خارج استان تأمین می‌کنند که باید نظارت جدی شود به عنوان مثال شهرداری میلیاردها تومان تجهیزاتی که خریداری می‌کند بهتر است از داخل استان باشد تا خارج استان.

هاشمی برگزاری ۷۹ کلاس آموزشی برای دستگاه‌ها جهت آشنایی با انرژی‌های خورشیدی را از دیگر اقدامات این انجمن برشمرد و تأمین پنل‌های نیروگاه خورشیدی را از جمله مشکلات دانست.

رئیس سازمان صنعت، کعدن و تجارت استان قم نیز در سخنانی اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون ۱۸ جلسه اصلی ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید استان برگزار شد که این جلسات ۲۶۵ مصوبه داشته است که از این تعداد ۱۶۵ مصوبه انجام شده، ۶۹ مصوبه در دست اقدام و مابقی به دلیل عدم پیگیری متقاضی یا دستگاه اجرایی انجام نشده است.

محمود سیجانی افزود: از تعداد کل مصوبات ۷۶ مصوبه در موضوع زیر بنایی، ۱۲ مصوبه در موضوعات تأمین اجتماعی، ۷ مصوبه در امور مالیاتی، ۱۰۰ مصوبه امور بانکی، ۱۷ مصوبه محیط زیست و ۵۳ مصوبه در موضوعات دیگر بوده است.


انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdchwqn-.23nqwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما