دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : 67807
منبع : خبرگزاری تسنیم

عدم پرداخت مطالبات و کاهش سفارشات مشکل اصلی تولیدی‌های استان قم است

قم نيوز : مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قم گفت: عدم پرداخت مطالبات و کاهش حجم پروژه‌ها و سفارشات مشکلات زیادی برای کارگاه‌های تولیدی ایجاد کرده است.
عدم پرداخت مطالبات و کاهش سفارشات مشکل اصلی تولیدی‌های استان قم است
عدم پرداخت مطالبات و کاهش سفارشات مشکل اصلی تولیدی‌های استان قم است
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی در نوزدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به تشریح وضعیت فعلی مصوبات این ستاد پرداخت و اظهار داشت: مجموع مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم 265 مصوبه بوده است که از این تعداد 165 مصوبه انجام و 69 مصوبه در دست انجام هستند و 19 مصوبه با عدم پیگیری متقاضی و 12 مصوبه با عدم پیگیری دستگاه‌های اجرایی همراه بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: 76 مصوبه زیربنایی داشتیم که 42 مصوبه اجرا و 24 مصوبه در دست انجام است، همچنین دو مورد از این مصوبات با عدم پیگیری متقاضی و هشت مورد نیز با عدم پیگیری دستگاه‌های قضایی همراه بوده است.

وی ابراز کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم درزمینهٔ مالیاتی هفت مصوبه داشت که از این تعداد پنج مصوبه انجام و دو مورد نیز در دست انجام هستند، همچنین درزمینهٔ بانکی از 100 مصوبه 52 مصوبه انجام و 29 مصوبه در دست انجام است و 17 مورد با عدم پیگیری متقاضی و دو مورد نیز با عدم پیگیری دستگاه‌های اجرایی همراه بوده است.

سیجانی خاطرنشان کرد: 17 مصوبه درزمینهٔ محیط‌زیست داشتیم که 13 عدد از این مصوبات انجام، سه مصوبه در دست انجام و یک مورد نیز با عدم پیگیری دستگاه‌های اجرایی همراه بوده است.

وی اظهار داشت: سایر مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم 53 مورد بوده است که 42 مصوبه انجام، 10 مصوبه در دست انجام و یک مصوبه نیز توسط دستگاه‌های اجرایی پیگیری نشده است.

سپس مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و کاهش اشتغال در واحدهای تولیدی بررسی‌های لازم برای کمک به واحد‌های تولیدی صورت گرفته و در همین راستا 45 کارگاه تولیدی که احتمال آسیب دیدن داشته بررسی‌شده است.

مصطفی کاویانی با تأکید بر ارائه راهکارهای مناسب برای کمک‌رسانی به واحد‌های تولیدی آسیب‌دیده گفت: عدم پرداخت مطالبات و کاهش حجم پروژه‌ها و سفارشات مشکلات زیادی برای کارگاه‌های تولیدی ایجاد کرده است که به دنبال راهکار مناسب برای کمک‌رسانی به این واحدهای تولیدی هستیم.

ضرورت تأمین نیازهای ارگان‌ها از تولیدات درون استانی

در ادامه مهرداد غضنفری ضمن تشکر از حضور فعال مدیران و نمایندگان سازمان‌ها در این ستاد بیان کرد: باید خروجی این کارگروه در رفع مشکلات تولید قم به‌صورت مشخص و شفاف اعلام شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم اظهار داشت: راهکارهای جلوگیری از کاهش اشتغال باید با مسیر درستی تعریف و پیگیری شود و تسهیل خط تولید باید با بررسی کارشناسانه، دقیق و با راهکارهای اجرایی و عملیاتی موردتوجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه باید تا دو هفته آینده وضعیت نحوه مصرف تسهیلات اعطایی به واحد‌های تولیدی موردبررسی و پیگیری قرار بگیرد، تأکید کرد: تمام واحدهای تولیدی که تسهیلات اخذ کردند باید موردبررسی قرار گیرند تا از مصرف تسهیلات اعطاشده در مسیر صحیح اطمینان پیدا کنیم.

غضنفری با بیان اینکه باید تمام نیازمند‌های مراکز و ارگان‌های استان قم از واحد‌های تولیدکننده این استان تأمین شوند، ابراز کرد: در این راستا باید تمام هزینه‌ها را رصد کنیم که اگر نیازهای ارگان‌ها از خارج استان قم تأمین شد واکنش نشان دهیم.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم خاطرنشان کرد: ما نگاهی ملی به مسائل اقتصادی داریم اما وقتی می‌توانیم نیازهای خود را از داخل استان قم تأمین کنیم اولویت با تولیدات داخل استان است.

غضنفری با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر استفاده ارگان‌های دولتی از انرژی‌ خورشیدی برای تأمین بخشی از برق خود، ادامه داد: در زمینهٔ انرژی خورشیدی باید پیگیری‌های لازم انجام‌شده شود و راهکارهای مناسبی ارائه شود تا باوجود محدودیت‌های اعتباری تدبیر مناسبی داشته باشیم و بتوانیم مصوبه دولت را در این زمینه اجرایی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از فرصت بیمه بیکاری باید آخرین راهکار ما باشد، خاطرنشان کرد: اگر این امر نهادینه شود هر واحد تولیدی که مشکل تأمین هزینه داشته باشد به تعدیل نیرو روی می‌آورد.

اعطای بیش از 6 میلیارد تومان تسهیلات برای هتل‌ها و مراکز گردشگری قم

در ادامه حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی، ‌صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: برای هتل راسپینا، مرکز گردشگری الوند و مهمان‌پذیر رفیعی در قم حدود 63 میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفتیم اشتغال 53 نفر نتیجه حاصل از آن بود.

فرشاد خوشنویسان مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قم نیز ابراز کرد: باید با شهرداری و شورای شهر جلسه مشترکی را برگزار کنیم تا تمام مشکلات  در آن جلسه بیان شده و به نتیجه مناسبی برسیم، زیرا اگر بخواهیم به‌صورت موردی مشکلات خود با شهرداری و شورای شهر را پیگیری کنیم زمان‌بر بوده و ممکن است نتایج مطلوب حاصل نشود.

رفع مشکلات اقتصادی واحد‌های تولیدی‌ قم

در ادامه مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی قم به اقدامات شاخص انجام‌شده برای حمایت از تولیدکنندگان قمی پرداخت و اظهار داشت: برای حمایت از کشتارگاه طیور نگین تسهیلاتی برای توسعه این کشتارگاه تخصیص داده شد، همچنین پیگیری برای تقسیط بلندمدت مطالبات دامپزشکی این کشتارگاه از دیگر موارد انجام‌شده برای حمایت از کشتارگاه طیور نگین قم بود.

مجید آوری فرد افزود: اقدام دیگری که در جهت حمایت از تولیدکنندگان انجام دادیم حمایت از شرکت مبل شمشاد قم است که به بانک صادرات و توسعه تعاون بدهی داشت که دریافت وام و پرداخت بدهی‌های معوق این شرکت به بانک صادرات و همچنین تقسیط بدهی‌های شرکت مبل شمشاد قم به بانک توسعه تعاون ازجمله اموری بود که در دستور کار قراردادیم.

وی با بیان اینکه رفع مشکل مالیاتی معدن سپر رستم از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده برای حمایت از تولیدکنندگان بود، اظهار داشت: برای حمایت از واحد تولیدی نورد لوله قائم با اداره کل مالیات استان قم هماهنگ کردیم تا همکاری لازم برای تقسیط بدهی‌های این شرکت را داشته باشد.

آوری فرد خاطرنشان کرد: رژینا لذیذ گیتی بیش از دو میلیارد تومان به بانک صنعت و معدن بدهی داشته و توان پرداخت اقساط آن را ندارد که ما به این شرکت پیشنهاد دادیم که اگر 600 میلیون از بدهی خود را پرداخت کند می‌تواند بقیه بدهی خود را به‌صورت اقساط بپردازد.

‌انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdchq6n-.23nqvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما