سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 67887
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

سومین هم‌اندیشی شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی قم برگزار شد

قم نيوز : سومین نشست هم‌اندیشی شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم با حضور تولیت آستان مقدس و امام جمعه قم در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.
سومین هم‌اندیشی شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی قم برگزار شد
سومین هم‌اندیشی شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی قم برگزار شد

سومین هم‌اندیشی شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی قم برگزار شد
حوزه/ سومین نشست هم‌اندیشی شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم با حضور تولیت آستان مقدس و امام جمعه قم در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش قم نیوز پیش از ظهر امروز سومین نشست هم‌اندیشی شورای توسعه و ترویج قرآنی استان قم در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این نشست،‌ ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی، چهره پیشکسوت قرآنی طی سخنانی به بررسی اهمیت و جایگاه طرح بازآموزی و مهارت افزایی تدریس قرآن کریم برای فرهنگیان استان قم پرداخت و اظهار داشت: در مرحله مقدماتی این طرح آموزش 400 دبیر دوره دبستان پیش‌بینی‌شده است درحالی‌که افق این طرح آموزش حدود 20 هزار فرهنگی را پیش‌بینی کرده است.

همچنین حجت‌الاسلام مشرف در ادامه این هم‌اندیشی به بیان برخی از آراء خود در مورد زمینه‌های اجرایی طرح بازآموزی و مهارت افزایی تدریس قرآن کریم پرداخت و گفت:  افق اجرایی این طرح اگر به دوره متوسطه محدود شود این طرح ناقص خواهد ماند.

مدیر قرآن و عترت آستان مقدس انگیزه سازی و ایجاد رغبت معلمان برای اجرای این طرح را یک ضرورت توصیف کرد و گفت: در مفاد جزئی این طرح باید تفاوت‌های مراکز قرآنی در الگوی آموزش با کنش‌های آموزشی متداول در آموزش‌وپرورش دیده و برای آن تدبیری اندیشیده شود.

گفتنی است: نماینده نیروی انتظامی قم که به نمایندگی از فرماندهی انتظامی در این نشست حاضرشده بود از 3 ردیف ویژه‌برنامه قرآنی ناجا در استان قم خبر داد و گفت: قرآن محوری یکی از معیارهای تعیین‌کننده در  انتصاب‌های رایج فرماندهی نیروی انتظامی قم است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که 480 پرسنل نیروی انتظامی حافظ قران کریم هستند، گفت: هزار و 280 نفر از خانواده‌های پرسنل نیروی انتظامی از حافظان قرآن کریم هستند.

نماینده نیروی انتظامی در شورای توسعه و ترویج قرآن کریم از رشد 10 درصدی حفاظ نظامی در استان قم خبر داد و گفت: اگر مدیران اجرایی روح قرآن را درک کرده باشند نظام اجرایی دچار مشکلی نخواهد شد.

در ادامه نماینده سازمان آموزش‌وپرورش استان قم در این نشست هم‌اندیشی از آمادگی کامل آموزش‌وپرورش در اجرایی کردن طرح بازآموزی و مهارت افزایی تدریس قرآن کریم خبر داد و گفت: 5 هزار آموزگار دوره ابتدایی در استان قم مشغول به خدمت هستند.

حمزه‌ای در ادامه سخنان خود روخوانی و روان‌خوانی را از اولویت های اجرایی و آموزشی استان قم توصیف کرد و گفت: برای دبیران و فرهنگیان زمینه‌های انگیزشی مناسبی برای شرکت در این طرح فراهم خواهد شد.

خاطرنشان می شود: در پایان احکام کار گروههای آموزش، پژوهش و ترویجی این شورا به مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم، رئیس دانشگاه قم و مدیرکل ارشاد قم شد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfecdv.w6decagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما