چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب : 67898
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس مجلس در جمع مدیران رسانه های قم:

آسیب های نقدینگی زیاد ارتباطی به تحریم ها ندارد/معافیت کاغذ در قانون مالیات بر ارزش افزوده

قم نيوز : رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از اشکالات در شرایط فعلی مربوط به درون کشور است، گفت: وقتی نقدینگی زیاد باشد آسیب به دنبال دارد و این مسئله ارتباطی به تحریم ندارد و باید در این خصوص راهکارهایی اتخاذ شود.
آسیب های نقدینگی زیاد ارتباطی به تحریم ها ندارد/معافیت کاغذ در قانون مالیات بر ارزش افزوده
آسیب های نقدینگی زیاد ارتباطی به تحریم ها ندارد/معافیت کاغذ در قانون مالیات بر ارزش افزوده
به گزارش قم نیوز علی لاریجانی عصر امروز در جمع خبرنگاران، عکاسان و مدیران رسانه‌های استان قم با اشاره به اینکه خبرنگاران در مسیر فعالیت خود سختی‌‌های زیادی متحمل می‌شوید و تلاش‌های این قشر برای ارتباط با مردم دیده می‌شود، اظهار کرد: البته این مسئله نیز باید گفته شود که هنوز برخی از مشکلات خبرنگاران حل نشده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص حل مشکل بیمه خبرنگاران گفت: البته در این زمینه با توجه به اینکه برای دولت بار مالی دارد مجلس نمی تواند تصمیم گیری کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی به تنظیم لایحه مطبوعات و لایحه نظام رسانه ای از سوی دولت اشاره کرد و افزود: دو سوم این لایحه تصویب شده و در صورتی که لایحه به مجلس برسد هرچه زودتر آن را تصویب می‌کنیم.

وی با اشاره به پیشنهاد مطرح شده از سوی یکی از مدیران رسانه‌های قم مبنی بر ضرورت ایجاد روزنامه بین المللی که صدای قم را در سطح جهان تشیع منعکس کند، گفت: باید در این خصوص افرادی باشند که سخنان آنها بتواند سپهری از قم را در منطقه منعکس کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه در مجلس بنا را بر این گذاشتیم که در کار قوه مجریه دخالت نکنیم بیان کرد: البته در صورتی که کمکی بخواهند و قصد دریافت مشورت داشته باشند این کار را انجام می‌دهیم ولی هر بخشی باید به وظیفه خود عمل کند.

 

رهبری عصاره مشکلات کشور را مطرح کردند

وی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: آنچه که رهبری فرمودند و دارای چارچوب‌های نظری محکمی بود عصاره مسائل و مشکلات کشور است. باید در شرایط فعلی مختصات مصافی که در آن قرار داریم را بدانیم چرا که این مصاف از نظر پیچیدگی و همه جانبه بودن نسبت به مصاف‌های گذشته بسیار متفاوت است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از اشکالات در شرایط فعلی مربوط به درون کشور است، اضافه کرد: وقتی نقدینگی زیاد باشد آسیب به دنبال دارد و این مسئله ارتباطی به تحریم ندارد و باید در این خصوص راهکارهایی اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه 4 سال در بودجه اعلام شده که نسبت به واگذاری طرح‌های نیمه تمام اقدام شود، خاطرنشان کرد: اگر این اقدام صورت گرفته بود این حجم از نقدینگی در کشور وجود نداشت.

 

ضرورت اصلاح ساختار بانک ها

لاریجانی با اشاره به اینکه اصلاح ساختار بانک‌ها امر مهمی است، در خصوص مشکل مطرح شده ناشی از اخذ مالیات بر ارزش افزوده برای برخی مسائل توسط یکی از مدیران مسؤول نشریات قم تاکید کرد: کشور باید با مالیات اداره شود ولی اینکه در شرایط سخت مالیات برخی اقلام کاهش یابد صحیح است.

وی در خصوص مالیات بر کاغذ گفت: در قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس کاغذ استثنا شده و جزء کالاهای اساسی قلمداد شده است؛ همچنین در شورای اقتصادی تصمیم بر این شد که صادرات کالاهایی که کم داریم ممنوع شود که کاغذ یکی از این کالاهاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در تعاملات در عرصه بین الملل راهی وجود نداشته که به سمت آن نرفته باشیم، خاطرنشان کرد: با قبول غنی سازی اورانیوم توسط آمریکا مذاکرات آغاز شد و بعد از دو سال مذاکره توافق حاصل شد و این یک راه بود که رفتیم و امروز هم برای جلوگیری از فشار بر مردم مذاکره با اروپا را پذیرفته ایم.

وی با اشاره به اینکه باید وحدت در کشور تقویت شود، افزود: برخی افراد به گونه ای مسائل را مطرح می‌کنند که گویا نظام مسیر را اشتباه رفته است.

 

عدم انتقال چرخه اقتصادی به روستاها مشکل ساز شد

لاریجانی با اشاره به اینکه با تکیه به تولید داخل می‌توانیم اقتصاد ثروت زا داشته باشیم، اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب بر اساس روح عدالتخواهی، پول صرف آبادانی روستاها شد ولی چرخه اقتصادی به روستا انتقال نیافت و اعتباری که باید در مسیر تولید ثروت و ایجاد کارخانه هزینه می‌شد کم بود.

وی با اشاره به اینکه انتقال این میزان ثروت برای ایجاد زیربناها موجب شد که بخش‌های اجرایی سنگین شوند، گفت: در شرایط فعلی اگر به سمت بالفعل کردن ظرفیت‌های اقتصادی حرکت کنیم تاب آوری اقتصادی افزایش می‌یابد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با همفکری می‌توانیم شرایط سخت را پشت سر بگذاریم، اضافه کرد: رسانه‌ها بیش از بقیه دردهای جامعه را متوجه می‌شوند و باید در چنین شرایطی دردها به سمتی هدایت شود که راهی برای حل آن نیز وجود داشته باشد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از سوی دکتر لاریجانی رئیس و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از خبرنگاران این استان تجلیل شد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdch66n-.23nqwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما