پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 67969
منبع : خبرگزاری فارس

رحیم پور ازغدی: تسامح در مبارزه با فساد اقتصادی هم دستی با مفسدان است

قم نيوز : عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نتیجه اقتصاد برجامی را یاس مردم دانست و تصریح کرد: کسانی باید پاسخگوی اوضاع اقتصادی و قیمت ارز و طلا در کشور باشند که وعده‌های خوش به مردم دادند،
یاس مردم نتیجه اقتصاد برجامی است/ تسامح در مبارزه با فساد اقتصادی هم دستی با مفسدان است
یاس مردم نتیجه اقتصاد برجامی است/ تسامح در مبارزه با فساد اقتصادی هم دستی با مفسدان است
به گزارش قم نیوز تجمع حوزویان قم ظهر امروز با موضوع مطالبه عدالت اقتصادی با حضور علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد.

طلاب حوزه علمیه قم با در دست گرفتن دست‌نوشته‌هایی و سردادن شعارهایی، اعتراض خود را نسبت به وضعیت عدالت اقتصادی کشور نشان دادند و خواستار رفع تبعیض، بهبود وضع اقتصادی و مجازات مفسدان اقتصادی شدند.

حسن رحیم پور ازغدی در این تجمع با اشاره به ضرورت معرفی افراد فاسد در سه قوه اظهار کرد: رئیس قوه قضائیه گفته بود که قضات فاسد معرفی می‌شوند، اما چرا این کار تاکنون صورت نگرفته است، باید برخورد علنی با مفسدان صورت بگیرد تا مردم به عملکرد قوه قضائیه شک پیدا نکنند.

وی ادامه داد: زمانی که مردم با برخورد قاطع با مفسدان مواجه نشوند، در فضای مجازی و در مواجهه با سوالات بی جواب به مدیران کشور بدبین می‌شوند و این گونه خشم عمومی در جامعه به وجود می‌آید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نمی‌شود مدیری در این کشور شعار مرگ بر آمریکا سر بدهد، اما فرزند او به خوشگذرانی و تحصیل در آمریکا بپردازد، اگر اشرافیت مذهبی در کشور شکل گرفت، باید از بین برود.

رحیم پور ازغدی با اشاره به عاقبت عقب نشینی از مواضع انقلابی در کشور اظهار کرد: هر زمان که از مواضع انقلابی در کشورمان عقب نشینی کردیم، شاهد شدت گرفتن توهین آمریکا به کشورمان بودیم، این اتفاق هم در زمان طرح گفت‌وگوی تمدن‌ها و هم در قضیه برجام رخ داد.

وی ادامه داد: اخیرا شاهد بودیم که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند در جریان مذاکره با آمریکا اشتباهاتی صورت گرفت، با این وجود باز دوباره عده ای در کشور به وعده‌های کشورهای اروپایی دل خوش کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نتیجه اقتصاد برجامی را یاس مردم دانست و تصریح کرد: کسانی باید پاسخگوی اوضاع اقتصادی و قیمت ارز و طلا در کشور باشند که وعده‌های خوش به مردم دادند،

رحیم پور ازغدی با اشاره به ضرورت مبارزه با اشرافیت مذهبی اظهار کرد: اگر کسی در حکومت اسلامی به گونه ای رفتار کند که نسل جوان به این نتیجه برسد که شکاف طبقاتی عادی سازی و یک طبقه اشراف مذهبی در داخل حکومت تشکیل شده، در مسیر تعیین شده از طرف دشمن حرکت کرده است.

وی ادامه داد: ملاک عمل باید این باشد که مردم از نظام اسلامی مایوس نشوند، اولویت برخورد با کسانی است که وام‌های کلان و سکه‌ها را به محتکرین دادند، اگر به مدیری اتهام مالی زده می‌شود، باید او به ملت پاسخگو باشد تا شاهد بدبینی مردم به نظام اسلامی نباشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مشروعیت نظام اسلامی از ابتدا برپایه عدالت بود، اما اکنون دشمن به دنبال ضربه زدن به بنیان این نظام است و تلاش می‌کند که ذهنیت جوانان نسبت به اصول انقلاب اسلامی را به هم بزند.

رحیم پور ازغدی با انتقاد از مفاسد اقتصادی در بین مدیران اظهار کرد: بعد از 40 سال شاهد هستیم که وزیری می‌گوید من هزار میلیارد تومان ثروت دارد، در حالی که در ابتدای انقلاب کسی جرات این گونه سخن گفتن را نداشت، بدبین کردن مردم به اسلام سیاسی نقشه دشمن است.

وی ادامه داد: بیشتر روحانیون بخشی از طبقه مستضعف هستند و حوزه و روحانیت خود را از طبقه محروم و مستضعف جدا نمی‌داند، وجدان عمومی حوزه قم در کنار فقرا است و این حوزه در صورت مشاهده تخلف در قوای سه گانه در مقابل این تخلف می‌ایستد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی افزود: رهبر معظم انقلاب در فرمان خود برای مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال 80 نوشتند که هیچ نهاد و شخصی در این برخورد نباید استثنا باشد، همچنین پوشش اطلاعاتی نقاط آسیب پذیر در اقتصاد بخش دیگر این فرمان بود که باید وزیر اطلاعات در خصوص عمل به این بخش پاسخگو باشد.

رحیم پور ازغدی با اشاره به ضرورت توجه به بخش تولید اظهار کرد: کشورمان نیازمند فعالیت اقتصادی سالم و سرمایه گذاری است، مردم باید احساس آرامش و امنیت پیدا کنند، مبارزه با مفسدان اقتصادی موجب امنیت اقتصادی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تسامح در مبارزه با فساد اقتصادی هم دستی با مفسدان است، بزرگ ترین خیانت به امر به معروف و نهی از منکر این است که برای طلبه یا دانشجو پرونده قضایی به دلیل مطالبه عدالت ایجاد شود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgyy93.ak9u34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما