شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : 68036
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر:

بهسازی و کفسازی محله باغ‌پنبه با 25 میلیارد ریال اعتبار

قم نيوز : مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) از بهسازی و کفسازی محله باغ‌پنبه با 25 میلیارد ریال اعتبار خبر داد.
بهسازی و کفسازی محله باغ‌پنبه با 25 میلیارد ریال اعتبار
بهسازی و کفسازی محله باغ‌پنبه با 25 میلیارد ریال اعتبار
به گزارش قم نیوز علیرضا خاکی با بیان اینکه مطالعات بهسازی محلات تاریخی شهر قم در حال تکمیل است، اظهار کرد: یکی از محلات پیشرو قم در این زمینه که شهروندان ساکن در آن همکاری خوبی برای بهسازی داشته‌اند محله باغ‌پنبه است.
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه بهسازی سه محور اصلی در قم آغاز شده است، افزود: به دنبال این هستیم که محلات باهویت شهر که اهالی اصیل آنها باقی مانده‌اند و دارای مکان‌های تاریخی و بااصالت هستند را با بهسازی و ساماندهی مقدمه نوسازی را فراهم کنیم.
خاکی با بیان اینکه بهسازی محلات و معابر شهر شامل بهسازی و نوسازی کف، نوسازی تاسیسات و بدنه است، تصریح کرد: قطعا در این پروژه‌ها از مشارکت‌های عمومی شهروندان استفاده می‌کنیم.
وی با اشاره به اتمام بهسازی کف محور سیدحسن، گفت: این پروژه یک محور فرهنگی است که حرم مطهر را به چهل‌اختران متصل می‌کند و از نظر فرهنگی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه نخستین پروژه بهسازی محله شهر محله باغ‌پنبه است، افزود: خوشبختانه سه پروژه در این زمینه اجرایی شده و در خصوص هماهنگی با ارگان‌های مختلف به یک شرایط مطلوبی رسیده‌ایم؛ تمام تلاش ما بر این است که ظرف نهایت یک ماه کار بهسازی کف تا قبل از سنگفرش صورت گیرد.
خاکی با تاکید بر پیش‌بینی 25 میلیارد ریال برای بهسازی محله باغ پنبه، گفت: بهسازی تاسیسات، نوسازی شبکه برق، نوسازی اتصالات آب و گاز، حفر چاه‌های جدید و... از جمله بخش‌های این پروژه است و تنها پروژه شامل کفسازی تنها نیست.
وی طول این پروژه را 450 متر عنوان کرد و با بیان اینکه 4 هزار مترمربع مساحت پروژه است، افزود: کل مسیر پروژه و جداره‌های آن نقشه برداری شده و بررسی تراکم‌ها را داشته‌ایم تا بتوانیم طرح مناسبی را اجرا کنیم و این پروژه از بلوار عماریاسر با خیابان 19دی اجرا می‌شود.
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه پیش‌بینی فضای سبز، درختکاری، تامین پارکینگ و... در این پروژه شده است، اظهار کرد: در بحث جداره نیز سه تیپ طرح داریم که یک بخش مربوط به خانه‌های قدیمی است که سعی داریم به سبک گذشته مرمت انجام دهیم.
خاکی گفت: تملکاتی نیز در محور پیش‌بینی شده که در صورت تکمیل توسعه فضای سبز را نیز در محله خواهیم داشت.
وی با تاکید بر اهمیت مشارکت و همکاری شهروندان در بهسازی مسیر محله باغ‌پنبه، افزود: برای بهسازی نمای ساختمان‌های قدیمی نیز قطعا از مالکین مجوز لازم را اخذ خواهیم کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccexqe.2bq418laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما