شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : 68043
منبع : خبرگزاری مهر
طی سال جاری انجام شد؛

بررسی ۱۵۰ پرونده قاچاق کالا و ارز در قم/ هشدار به محتکران

قم نيوز : مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم از بررسی ۱۵۰ پرونده قاچاق کالا و ارز در قم در سال جاری خبر داد و گفت: برای ۱۴۲ پرونده قرار حکم صادر شده است.
بررسی ۱۵۰ پرونده قاچاق کالا و ارز در قم/ هشدار به محتکران
بررسی ۱۵۰ پرونده قاچاق کالا و ارز در قم/ هشدار به محتکران
به گزارش قم نیوز مهدی ریاضی با بیان اینکه هر کالا و خدماتی از مبادی رسمی جریان پیدا نکند قاچاق محسوب می‌شود، گفت: مطابق با قوانین قضایی هر پرونده قاچاقی که بیش از ۱۰۰ میلیون تومان ارزش ریالی داشته باشد نه تنها کالا ضبط می‌شود بلکه خودرو محموله به نفع دولت توقیف و جریمه سنگینی اخذ خواهد شد.

وی از اکتشافات لوازم قاچاق طی روزهای اخیر در قم خبر داد و گفت: متأسفانه یک کامیون لوازم یدکی به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان در جاده قم – اراک به رغم تعقیب و گریز راننده با مأموران انتظامی کشف و ضبط شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم به دیگر مکشوفات کالای قاچاق شده در یکی دو روز گذشته اشاره کرد و افزود: با کمک و همراهی بازرسان سازمان صنعت و معدن و مأموران نیروی انتظامی تعداد فراوانی از لوازم التحریر قاچاق در یکی از انبارهای کوه سفید کشف و ضبط شده است.

رسیدگی به ۹۷ درصد پرونده‌ها

وی از بررسی بیش از ۲۱۶۰ انواع پرونده تقلب و گران فروشی خبر داد و گفت: خوشبختانه بیش از ۹۷ درصد پرونده‌ها رسیدگی و مختومه شده است.

ریاضی درباره روند مبارزه با کالای احتکار شده نیز گفت: در کمتر از یک ماه اخیر حداقل ۳۰ پرونده بررسی شده که حداقل ۱۰ پرونده مظنون به احتکار است.

وی با اعلام اینکه یک انبار کالای احتکار شده انواع مواد غذایی در حوالی خیابان سمیه قم کشف شده است، گفت: با توجه به اینکه پرونده این مورد تکمیل نشده است نمی‌توان در مورد میزان ریالی و فراوانی کالای احتکار شده آماری اعلام کرد.

بسیج عمومی برای مبارزه با احتکار

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم با تأکید بر اینکه برای مبارزه با محتکران کالاهای اساسی هم قسم شده‌ایم، گفت: صرف انبار کردن یک یا چند نوع کالا احتکار محسوب نمی‌شود و هرکس که کالای خود را بدون ثبت در سامانه و اعلام شفاف موجودی در اماکن غیر رسمی دپو کند، محتکر است.

وی با بیان اینکه طی سال جاری ۱۵۰ پرونده قاچاق کالا و ارز در قم مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: برای ۱۴۲ پرونده قرار حکم صادر شده است.

ریاضی با تأکید بر اینکه مبارزه با قاچاق و احتکار کالا و خدمات نیاز به همت جمعی و همیاری مردم دارد، گفت: در شرایط ویژه‌ای که قرار داریم باید همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول امکانات و نیروهای خود را در اختیار کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و خدمات بگذارند.

وی با بیان اینکه اعلام موجودی انبارهای کالا به صورت ماهانه و با ثبت در سامانه اتاق اصناف امکان‌پذیر است، گفت: مردم هرگونه گران فروشی، قاچاق و احتکار کالا یا خدمات را می‌توانند با شماره تلفن‌های ۱۲۴ پایگاه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات، ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی، ۱۱۰ ناجا در میان بگذارند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaewni.49nay15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما