چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 68223
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه:

نخبگان حوزه و دانشگاه برای کاهش آسیب های اجتماعی، طرح کاربردی ارایه دهند

قم نيوز : عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از نخبگان حوزوی و دانشگاهی خواست تا به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در کشور ، طرح های علمی و کاربردی خود را ارایه دهند.
نخبگان حوزه و دانشگاه برای کاهش آسیب های اجتماعی، طرح کاربردی ارایه دهند
نخبگان حوزه و دانشگاه برای کاهش آسیب های اجتماعی، طرح کاربردی ارایه دهند
به گزارش قم نیوز دکتر منصور داداش نژاد با بیان این که امروزه بحث آسیب های اجتماعی به یک دغدغه بزرگ ملی در نزد مردم و مسئولان تبدیل شده است، اظهار داشت: برای کاهش و رفع این معضلات و آسیب ها بی شک هر فرد و نهادی وظیفه خاص خود را دارد و در این میان از حوزه و دانشگاه انتظار می رود که طرح های کاربردی خود را برای این منظور ارایه دهند.

وی افزود: البته در این خصوص تاکنون طرح های مطالعاتی خوبی در دستور کار بوده اما آن چه مهم است این که می بایست این ها ناظر به نیازهای روز و کاربردی باشند تا خروجی آن ها کاهش آسیب های اجتماعی در میان اقشار گوناگون جامعه باشد.

این محقق و پژوهشگر عرصه علوم انسانی همچنین خاطرنشان کرد: طبعاً در این باره ما نیازمند مراکز و پژوهشکده هایی هستیم که هدفشان این باشد که کارها را کاربردی کنند.

وی بیان داشت: به عنوان مثال در حال حاضر آمار طلاق یک آمار بسیار نگران کننده است که باید برای آن فکری کرد و یک طرح علمی و دقیق مطالعاتی ناظر به نیازها و اقتضائات امروز نیاز است تا با اجرای آن در سال های پیش رو به تدریج این آمار طلاق کاهش یابد.

داداش نژاد همچنین گفت: ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی ما به خصوص در بحث اقتصاد ناشی از تنبلی و فرار از روحیه کار کردن است که در این خصوص نیز می بایست ریشه ها و زمینه ها بر اساس یک طرح علمی و پژوهشی شناسایی و احصا شده و برای درمان آن ها مباحث کاربردی ارایه گردد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaeuni.49nau15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما