قم نيوز : عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: خبر موثقی درباره اینکه خریدار شرکت ماشین‌سازی تبریز ۲۰۰ میلیون یورو ارز دولتی برای واردات دریافت کرده اما همه این مبلغ را به نرخ بازار آزاد فروخته دارم.
احمد امیرآبادی
احمد امیرآبادی
به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی  با بیان اینکه از آغاز مهرماه آرای خود را نسبت به لوایح و طرح‌ها در مجلس اعلام می‌کنم، اظهار داشت: بنده و تعدادی از نمایندگان مجلس برای شفافیت آرای خود تصمیم بر اعلام عمومی تمام نظرات و آرای خود در مجلس گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 15 نفر از نمایندگان مجلس به کمپین شفافیت آرا نمایندگان پیوسته‌اند، افزود: هرکدام از ما هرروز موافقت و مخالفت خود را درباره لوایح و طرح‌ها در مجلس در فضای مجازی اعلام می‌کنیم، قطعاً تعداد نمایندگانی که به این کمپین پیوسته‌اند افزایش‌یافته و نمایندگانی که از عدم شفافیت آرای خود سو استفاده می‌کنند باید پاسخگوی مردم باشند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اهمیت این کمپین پاسخگویی نمایندگان به مردم است، چراکه موافقت و مخالفت نسبت به هر طرح و لایحه‌ای بازخوردهایی از طرف مردم برای نماینده ایجاد می‌کند، بنابراین نماینده باید پاسخگویی نماینده به مردم می‌تواند از فساد و لابی در مجلس جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: بسیار اتفاق افتاده است که نمایندگان یک طرح را امضا کرده ولی به طرح رأی نمی‌دهند و بحث شفافیت آرا برای جلوگیری برای همین اقدامات است، برخی از نمایندگان با حمایت دولت و یا احزاب به مجلس آمده‌اند که این افراد نیز برای عدم اطلاع دولت نسبت به نظرات خود در مجلس مخالف شفافیت آرا هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت ماشین‌سازی تبریز تصریح کرد: خبر موثقی درباره اینکه خریدار شرکت ماشین‌سازی تبریز 200 میلیون یورو ارز دولتی برای واردات دریافت کرده اما همه این مبلغ را به نرخ بازار آزاد فروخته دارم، همچنین تحقیق و تفحص از  نحوه واگذاری این شرکت را تحویل هیئت‌رئیسه داده‌ام چراکه این فرد باید پاسخگوی نحوه خرید این شرکت نیز باشد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdce7o8p.jh8vwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما