دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : 68969
منبع : خبرگزاری مهر

برنامه هیئت‌های مذهبی قم در دهه اول ماه محرم/ شهر سیاه‌پوش شد

قم نيوز : همزمان با فرارسیدن ماه محرم الحرام هیئت‌های مذهبی مختلف شهر مقدس قم مراسم عزاداری دهه اول محرم را برگزار می‌کنند.
برنامه هیئت‌های مذهبی قم در دهه اول ماه محرم/ شهر سیاه‌پوش شد
برنامه هیئت‌های مذهبی قم در دهه اول ماه محرم/ شهر سیاه‌پوش شد
به گزارش قم نیوز در آستانه فرا رسیدن ماه عزاداری سید و سالار شهیدان تکایا، مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی استان قم و همچنین معابر و خیابان‌ها به ویژه حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها سیاهپوش شدند.

هیآت مذهبی برجسته شهر قم نیز از روزهای گذشته برنامه‌های خود را برای برپایی مراسم عزاداری باشکوه اعلام کردند و از عموم مردم شهر برای حضور در این مراسم‌ها دعوت کردند.

برنامه عزاداری تعدادی از هیئت‌های شاخص و بزرگ قم در دهه اول ماه محرم بدین شرح است:

هیئت رزمندگان اسلام قم

هیئت رزمندگان اسلام قم برنامه عزاداری دهه اول محرم خود را همانند سال‌های گذشته در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) واقع در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) برگزار می‌کند که این مراسم هر ساله با استقبال گسترده عزاداران سیدالشهدا(ع) مواجه می‌شود.

حجت الاسلام ناصر رفیعی از اساتید حوزه و دانشگاه در این هیئت با موضوع آزادی و آزادگی در کربلا سخنرانی می‌کند و حاج حسن شالبافان نیز در مصیبت اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت گرامی ایشان به مداحی و نوحه‌خوانی می‌پردازد.

برنامه‌های این هیئت نیز همانند سال‌های گذشته به‌صورت مستقیم از رادیوی قم پخش خواهد شد.

برای استفاده سایر مردم در شهرهای دیگر نیز مراسم دهه اول هیئت رزمندگان اسلام قم به صورت اینترنتی و زنده پخش می‌شود.

دسته عزاداری روز عاشورا هیئت رزمندگان اسلام قم نیز ساعت ۱۱ صبح پنج‌شنبه ۲۹ شهریور از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حرکت می‌کند که یکی از بزرگ‌ترین دسته‌های عزاداری در روز عاشورا در قم به شمار می‌رود.

هیئت خادم الرضا(ع) قم

بیست و دومین سال برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم هیئت خادم الرضا(ع) نیز همانند سال‌های گذشته در مجموعه ورزشی دو هزار نفری شهید حیدریان، با سخنرانی حجت الاسلام صادقی واعظ و مداحی یاسین شیخ‌زاده و مهدی رعنایی برگزار می‌شود.

مراسم عزاداری این هیئت مورد استقبال گسترده جوانان قرار می‌گیرد و در طول مدت ۱۱ شب نیز مسئولان ارشد کشور و استان در جمع عزاداران این هیئت حضور می‌یابند.

هیئت ثارالله قم

هیئت ثارالله قم نیز طبق سال‌های گذشته مراسم عزاداری خود را در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار می‌کند که در این مراسم حجت الاسلام سید محمدمهدی میرباقری از اساتید حوزه علمیه قم و نماینده مجلس خبرگان رهبری سخنرانی می‌کند و مراسم نوحه‌خوانی نیز توسط حاج رضا ایزدی اجرا می‌شود.

مراسم عزاداری هیئت ثارالله(ع)، از شب اول ماه محرم به مدت ۱۲ شب و از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه هر شب در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار می‌شود.

هیئت فاطمیون

هیئت فاطمیون قم نیز برنامه‌های دهه اول محرم خود را در حسینیه تازه تأسیس خود واقع در خیابان هنرستان برگزار می‌کند.

این برنامه از روز اول محرم و از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه با سخنرانی حجت الاسلام میرزا محمدی از اساتید حوزه علمیه قم آغاز و در ادامه نیز حاج مهدی سلحشور به مداحی خواهد پرداخت.

هیئت محبین اهل بیت(ع)

هیئت محبین اهل بیت(ع) نیز مراسم دهه اول محرم خود در سالن ورزشی ۹ دی واقع در بلوار امام رضا(ع) بین پل نیروگاه و پل حجتیه جنب مرکز آموزشی آیت الله سعیدی و با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در ساعت ۱۶ هر روز دهه اول برگزار می‌کند.

هیئت کف العباس قم

هیئت کف العباس(ع) نیز برنامه‌های دهه اول محرم خود را در حسینیه شهدا واقع در بلوار ۱۵ خرداد و با سخنرانی حجت الاسلام میرزا محمدی و مداحی محمد وفانیا بعد از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار می‌کند.

هیئت یا زینب(س)

هیئت یا زینب(س) قم نیز مراسم دهه اول ماه محرم خود را با سخنرانی حجت الاسلام سید بهاء الدین ضیایی و مداحی هادی خادم الحسینی از ساعت ۱۶ هر روز در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار می‌کند.

برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه در دهه اول محرم

همزمان با شب اول محرم الحرام پرچم گنبد کریمه اهل بیت(س) با پرچم سیاه متبرک به عبارت «یا حسین» تعویض می‌شود.

در این مراسم که عصر روز دوشنبه در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر برگزار می‌شود، آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس، خادمان، زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(س) حضور خواهند داشت.

هر ساله پرچم بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) به مناسبت آغاز ایام عزاداری سالار شهیدان، با پرچم سیاهی که از عتبه مقدسه امام حسین(ع) به آستان مقدس قم هدیه شده، تعویض می‌شود.

برنامه‌های شبستان امام خمینی(ره) در ایام دهه اول محرم همه روزه شامل برگزاری آیین نیایش صبحگاهی، سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا بعد از نماز صبح با حضور حجت‌الاسلام بخشی و ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه با قرائت زیارت وارث توسط حاج علی محلاتی و سخنرانی حجت‌الاسلام ظهیری است.

مجالس عزاداری عصرگاهی همه‌روزه ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه با سخنرانی حجت‌الاسلام میردامادی و مرثیه‌خوانی آقای جعفرنژاد برای پنج روز اول و آقای جواد احمدی برای پنج روز دوم برقرار خواهد بود.

مجالس عزاداری شبانگاهی هر شب بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام میرباقری و مرثیه‌خوانی حاج حسن شالبافان برگزار می‌شود.

مراسم شیرخوارگان حسینی نیز در اولین جمعه ماه محرم روز ۲۳ شهریور ساعت ۸ صبح با مداحی حاج عباس حیدرزاده و سید علی حسینی نژاد در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می‌شود.

مراسم احیای شب عاشورای حسینی(ع) نیز از ساعت ۱ بامداد روز پنج‌شنبه ۲۹ شهریور با مداحی کربلایی جواد برزگر و سخنرانی حجت الاسلام بخشی در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

مسجد مقدس جمکران نیز در دهه اول محرم، برنامه‌های عزاداری خود را پس از اقامه نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام حیدری کاشانی و مداحی حاج عباس حیدرزاده برگزار می‌کند.


انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdchwwn-.23n6-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما