پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : 69089
منبع : خبرگزاری فارس
در دهه اول ماه محرم صورت می گیرد

اقامه عزا در حضور مراجع معظم تقلید قم + برنامه تفصیلی

قم نيوز : مراسم توسل به خاندان عصمت و طهارت و همچنین عزاداری و ذکر مصیبت اباعبدالله الحسین (ع) در این ایام و روزها در دفتر مراجع معظم تقلید قم و با حضور آیات عظام برقرار است.
اقامه عزا در حضور مراجع معظم تقلید قم + برنامه تفصیلی
اقامه عزا در حضور مراجع معظم تقلید قم + برنامه تفصیلی
به گزارش قم نیوز دفتر مقام معظم رهبری در قم از جمله مکان هایی است که مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم در آن برقرار است.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین فکری در روزهای سوم و چهارم ماه محرم الحرام، حجج اسلام متمسّکی و قادری در روزهای پنجم و ششم و حجج اسلام رزاقی و صادقی در روزهای هفتم و هشتم ماه حماسه و شهادت، به منبر خواهند رفت.

همچنین سخنران روزهای نهم و دهم ماه محرم الحرام مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی، حجج اسلام میرباقری و رفیعی خواهند بود و در روزهای یازدهم و دوازدهم ماه محرم الحرام هم حجج اسلام احتشام و صادقی، محفل عزای خامس آل عبا (ع) را زینت می بخشند.

این سخنرانی ها که از ساعت 11 صبح آغاز می شود و با مداحی آقایان باقری، مالکی نژاد، زمانی، حسینی نژاد، حیدرزاده و شمس به پایان می رسد.

مراسم دیگر دفاتر مراجع معظم تقلید در این ایام، مربوط به دفتر آیت الله صافی گلپایگانی است؛ در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین بندانی نیشابوری از ساعت 10:30 دهه اول ماه محرم الحرام، مراسم را آغاز می کند. دفتر این مرجع تقلید در کوچه ششم خیابان انقلاب (چهارمردان) واقع است.

و اما مجلس وعظ و مدح در دهه نخست ماه محرم الحرام در دفتر آیت الله مکارم شیرازی هم برقرار است. در این مراسم که از ساعت 11 صبح در مدرسه امام امیرالمؤمنین (ع) در ابتدای خیابان شهداء (صفائیه) آغاز می شود حجج اسلام نظری منفرد و رفیعی به ایراد سخنرانی و مادحان مختلف اهل بیت (ع) به بیان ذکر مصیبت می پردازند.

این دو سخنران در دفتر مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی نیز منبر می روند؛ مراسمی که از ساعت 18 در آن مکان برقرار است و البته حجت الاسلام و المسلمین فاضل کاشانی نیز در برخی از روزهای این دهه، ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت را به فیض خواهد رساند.

و اما دفاتر دو مرجع دیگر تقلید قم یعنی آیات عظام وحیدخراسانی و نوری همدانی هم به ترتیب در کوچه های 23 و 33 خیابان شهداء قم پذیرای عزاداران حسینی است؛ مراسمی که به ترتیب ساعت 11 و 11:30 روزهای دهه نخست ماه محرم الحرام با حضور سخنرانان و مادحان مختلف برگزار می شود.

مجلس دیگر عزاداری در دفتر آیت الله سیستانی در خیابان معلم قم با حضور برخی واعظان از ساعت 12 آغاز می شود و تا قبل از اذان ظهر ادامه دارد.

در عین حال، برخی دیگر از مجالس عرض ادب و ارادت به خاندان رسالت و ولایت به ویژه حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران و اصحاب باوفای آن حضرت، هنوز در دفتر برخی مراجع معظم تقلید قم آغاز نشده است که از آن جمله می توان به آیات عظام، سبحانی و شبیری زنجانی اشاره کرد؛ مراسمی که از روز ششم ماه محرم الحرام و از ساعت 7 صبح و 11 صبح به ترتیب در حضور این دو مرجع عالیقدر در ابتدای خیابان شهداء قم (موسسه امام صادق (ع)) و همچنین کوچه ششم بلوار بهار قم آغاز می شود.

همچنین برخی از مراجع معظم تقلید قم، هم اکنون در این شهر حضور ندارند که از آن جمله می توان به آیات عظام جوادی آملی و علوی گرگانی اشاره کرد. در این بین مراسم عزاداری با حضور آیت الله عبدالله جوادی آملی در این روزها در شهرستان دماوند (محله احمدآباد) از یک ساعت به اذان مغرب و با حضور آن مرجع عالیقدر و عالم مفسّر برقرار است. مجلس وعظ و مدح با حضور آیت الله علوی گرگانی نیز پس از بازگشت ایشان به قم و از پانزدهمین روز ماه محرم الحرام برگزار خواهد شد.  

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcb9gb0.rhb9wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما