پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : 69111
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام نظری منفرد:

حق شناسی در جامعه امروز ما کم رنگ شده است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه گفت: مساله حق شناسی امروز در جامعه ما به ویژه در نسل جوان کم رنگ شده است و این را باید بدانیم که آنچه که به زندگی ما جهت می دهد باورهای ما است.
حق شناسی در جامعه امروز ما کم رنگ شده است
حق شناسی در جامعه امروز ما کم رنگ شده است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد ظهر امروز در مراسم عزاداری دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به سیره عملی امام حسین(ع) در کربلا، بیان داشت: امام حسین(ع) در مسیر کربلا در مکانی به نام شراف که دارای چاه های آبی بود ایستاد و دستور به حمل آب فراوان به همراهان خود داد.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) در منزل بعدی با لشکر «حر» مواجه شد و تمام آب هایی را که همراه داشتند به دشمنان خود دادند و این عمل نشانه از سیره هدایت گری اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: اذان گوی کربلا اذان گفت و امام حسین(ع) رو به «حر»کرده و فرمودند: زمان نماز است بروید و نماز بخوانید و حر با تمام لشکرش با ادب پشت سر امام حسین(ع) نماز به جای آورد و این در حالی است که می توانست شخصیت خود را که فرمانده بود نشکند و خود امام جماعت لشکرش شود.

وی ادامه داد: آنچه  سبب شد تا حر از لشکر یزید روی گردان شود و به لشکر امام حسین(ع) بپیوندد ادب او نسبت به امام حسین(ع) بود.

حجت الاسلام نظری منفرد گفت: امیر مومنان علی(ع) می فرماید علم و ادب قیمت شخصیت افراد است به همین سبب انسان با علم به خدای تعالی می رسد و با ادب به بنده ای شایسته تبدیل می شود.

وی افزود: مشکل جامعه امام حسین(ع) این بود حق شکلی وارونه گرفته بود و عده ای امام حسین(ع) را مهدور الدم تلقی می کردند.

این خطیب توانمند با اشاره به مشکلات جامعه فعلی ابراز داشت: مساله حق شناسی امروز در جامعه ما به ویژه در نسل جوان کم رنگ شده و این را باید بدانیم که آنچه به زندگی ما جهت می دهد باورهای ما است.

وی در پایان گفت: ما باید در مورد باور هایمان تحقیق کنیم و بدانیم  چه چیزی اعتقاد ما است، متاسفانه عده ای نمی دانند که چرا مسلمان هستند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchzzn-.23nwzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما