پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 69114
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام میرباقری:

سقیفه با طراحی الگوی امت منهای امامت، پرچم تمدن مادی را برافراشت

قم نيوز : استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: اساسی‌ترین مأموریت سقیفه این بود که امام را از امت جدا کند تا بتواند بر بال انحراف، تمدن مادی را مجدد احیا کند در چنین معادله‌ای امام حسین علیه‌السلام با شعار امربه‌معروف و نهی از منکر قیام کرد تا امت را مجدد به‌سوی امام و بستر هدایت راهنمایی کند.
سقیفه با طراحی الگوی امت منهای امامت، پرچم تمدن مادی را برافراشت
سقیفه با طراحی الگوی امت منهای امامت، پرچم تمدن مادی را برافراشت
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری شب گذشته در آیین عزاداری حرم مطهر حضرت معصومه(س) که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، به بررسی هویت هدایت بر اساس آیات هبوط پرداخت و ابراز داشت: خداوند متعال در آیات 38 تا 41 سوره بقره ضمن بیان جریان هبوط، جریان هدایت را ایمنی نسل بشری توصیف کرده است.

استاد  حوزه علمیه قم با بیان این‌که روایات نصوص ثقلین حقیقت «هدی» را به امامان معصوم علیهم‌السلام تفسیر کرده، عنوان داشت: «ذکر» دومین عنوان و توصیف قرآنی از حقیقت امام معصوم علیهم‌السلام در بیان قرآن کریم است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: «نعیم» از دیگر توصیفات قرآن کریم از ساحت امام معصوم است؛ اگر امام معصوم در عالم هستی نبود، جهان عالم کور و نابینا می‌شود به همین علت امام معصوم فرمودند ولایت ما نعمت است، چون اگر این امکاناتی که به شما دادند همه را زیر چتر ولایت آوردید، با ولایت ما بهشتی می‌شوید و از جهنم نجات پیدا می‌کنید «بنا انقذکم من الجهالة بنا بصرکم من العمی» خدا با ما شمارا از کوری نجات داد.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم «آیات» را سومین الگوی توصیف ساحت امام در قرآن دانست و گفت: امام معصوم نور عالم است؛ بنابراین اعراض از ساحت نور، ذکر و به معنای حقیقی همان امام معصوم باعث می‌شود که انسان در این عالم حقیقت خدا را گم‌کرده و در تحیر به سر ببرد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی  قم بابیان این‌که انسان اگر برمدار امام حرکت نکند عالم را جز ماده نمی‌بیند، عنوان داشت: تفحص و تحقیق بدون امام به لغزش و تحیر ختم می‌شود چراکه انسان بدون امام جهان را فاقد شعور تحلیل می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با تصریح بر این‌که رویگردانی از امام زمینه ساز حیرانی و سرگردانی انسان خواهد شد، گفت: باید توجه داشت عالم ذکر محیطی دارد و هویت تفکر با ذکر است که مفهوم می‌پذیرد.

استاد  حوزه علمیه قم در ادامه به بررسی برخی از ویژگی‌های تمدن مادی بشری پرداخت و اظهار داشت: دوری از ساحات ذکر (امام معصوم) باعث خواهد شد که حدود و خصوصیات زمین در انسان تجلی و او به ساحت خصوصیات پست مانند حسد، ظلم، طمع و تمام خصوصیات فعلی تمدن مادی وارد شود در چنین احوالی است که امنیت ازمیان‌رفته و آرامش از زندگی بشری حذف خواهد شد.

وی ادامه داد: اساسی‌ترین مأموریت سقیفه این بود که امام را از امت جدا کند تا بتواند بر بال انحراف، تمدن مادی را مجدد احیا کند در چنین معادله‌ای امام حسین علیه‌السلام با شعار امربه‌معروف و نهی از منکر قیام کرد تا امت را مجدد به‌سوی امام و بستر هدایت راهنمایی کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcay6ni.49no615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما