جمعه ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : 69131
منبع : خبرگزاری فارس

لالایی رباب گونه مادران برای شیرخوارگان حسینی

قم نيوز : امروز قم صحنه همنوایی و تجدید بیعت شیرخوارگان حسینی در لباس سربازی امام زمان(عج) بود تا با رباب همدردی کنند و در مسیر آرمان‌های سیدالشهدا(ع) تا پای جان به حرکت و فداکاری بپردازند.
لالایی رباب گونه مادران برای شیرخوارگان حسینی
لالایی رباب گونه مادران برای شیرخوارگان حسینی
به گزارش قم نیوز ایمن سادات موسوی نژادبه مناسبت شیرخوارگان حسینی نوشت: شهادت علی اصغر(ع) در صحنه عاشورا گنجینه‌ای از معارف و آموزه‌ها را به همراه دارد که ذهن هر انسان را درگیر می‌کند و به فکر وامی‌دارد تا پیام‌های حضور 6 ماهه امام حسین(ع) را درک کنند. پلیدان میدان چه فکر کردند که حتی به کودک 6 ماهه رحم نکردند و با تیر گلویش را نشانه رفتند. 6 ماهه‌ای که از شدت تشنگی بی‌تابی می‌کرد.

اصغر که به سوز تشنگی تاب نداشت

یک لحظه زکثرت عطش خواب نداشت

امام حسین(ع) حضرت علی اصغر(ع) را در آغوش گرفت ولی کینه و عداوت دشمنان حتی مجالی برای طفل 6 ماهه نیز باقی نگذاشت و با تیری گلوی کودک شیرخواره را نشانه رفتند.

ای تیر، خطا کن! هدفت قلب رباب است

هر ساله به یاد سرباز کوچک میدان کربلا همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود تا مادران این دوران همنوا با رباب لالایی سر دهند و بار دیگر تصویری از این صحنه را ترسیم کنند.

بخواب ای غنچه پرپر، بخواب ای کودک مادر

علی اصغرم لالای، لایی مادرم لالای‏

امروز قم نیز بار دیگر صحنه عزاداری برای طفل 6 ماهه رباب بود. مادران به همراه کودکان خردسال به حرم حضرت معصومه(س) آمدند تا در اجتماع شیرخوارگان حسینی شرکت کنند. با شروع نوحه‌خوانی بر مظلومیت این کودک در صحنه عاشورا اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه خود زدند.

مادران کودکان سفید پوش با سربندهایی با عبارت «یا علی اصغر» به یاد صحنه کربلا روی دستان خود رو به آسمان بلند کردند و در گوش فرزندانشان لالایی خواندند.

مادری در حالی که اشک تمام صورتش را گرفته کودکش را بلند می‌کند و فریاد می‌زند کودکم فدای تو «یا حسین(ع)».

 

علی اصغر(ع) نماد مظلومیت امام حسین(ع) در واقعه کربلا

حجت‌الاسلام مرتضی سلطانی، استاد حوزه و دانشگاه علی اصغر(ع) را پرچم مظلومیت سیدالشهدا(ع) در واقعه کربلا ذکر کرد و افزود: امام حسین(ع) در راه رسیدن به اهداف والای خود همه زندگی، هستی و دارایی خود را در راه خدا ایثار کردند و نقطه اوج این ایثار در صحنه شهادت علی اصغر(ع) به تصویر کشیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهادت علی اصغر(ع) نشاندهنده و بیانگر اوج انحراف و دوری از تعالیم انسانی دشمنان حسین بن علی(ع) است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اوج محبت سیدالشهدا(ع) نسبت به حضرت علی اصغر(ع) در کربلا نشان داده شده است گفت: حضرت لباس رزم را از تن بیرون آوردند و شمشیر را زمین گذاشتند تا جان کودک را نجات دهند. دشمنان در مواجهه با این صحنه رذالت درونی خود را به تصویر می‌کشند.

وی با بیان اینکه امروز آثار اوج محبت سیدالشهدا(ع) به علی اصغر(ع) در همه عالم جاری است گفت: این اقیانوس محبت سیدالشهدا(ع) به علی اصغر(ع) است که کام‌های تشنه را سیراب و فضای عمومی با هر گرایش فکری، سیاسی، نژادی و مذهبی را متأثر می‌کند.

سلطانی یادآور شد: امام حسین(ع) جنگ سختی را در حال تجربه بودند ولی هیچ یک از شرایط سخت مانع محبت‌ورزی به فرزندشان نمی‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: اکنون شاهد جنایاتی در یمن هستیم که دشمنان اقدام به کشتار کودکان می‌کنند و حتی در گوشه‌ای از عالم در میانمار شاهد نسل‌کشی کودکان بی‌دفاع هستیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بی‌صفتان در سوریه، عراق و افغانستان برای رسیدن به مقام دنیایی خود اقدام به کشتار کودکان و بی‌گناهان می‌کنند گفت: امام حسین(ع) این پیام را دارد که اگر در معرکه و میدان کارزار قرار گرفتید باید نسبت به بی‌گناهان، کودکان و غیرنظامیان مراعات حال شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در لحظه سقوط از فضائل انسانی و ابتدایی‌ترین مراحل ترحم و محبت بی‌بهره می‌شود و نمی‌تواند ذره‌ای از فضائل انسانی را درک کند.

 

شیرخوارگان حسینی هویت استکبار جهانی و آمریکا را به تصویر می‌کشد

سلطانی با اشاره به جریان شیرخوارگان حسینی گفت: این جریان دارای این پیام است که پیروان سیدالشهدا(ع) در سراسر عالم به دنبال احیای فضائل انسانی هستند. حرکت شیرخوارگان هویت استکبار جهانی و آمریکای جهانخوار را به تصویر می‌کشد که چگونه کودکان را از مادرانشان در اوج قساوت جدا می‌کنند.

در مراسم شیرخوارگان حسینی خردسالانی لباس‌های نمادین سرباز کوچک سپاه امام حسین(ع) پوشیده‌اند تا یاریگر امام عصر خود باشند.

مادران با شرکت در همایش شیرخوارگان حسینی بار دیگر با امام و مولای خود تجدید بیعت کردند و کودکان نقش‌‌آفرین در صحنه عاشورای امروز را بر بالای دستان خود گرفتند. این مادران لبیک یا حسین(ع) سردادند تا راه این امام بزرگوار را تا قیام مهدی موعود(عج) ادامه دهند و برای ماندن و جانفشانی در رکاب حضرت اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjvvem.uqehtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما