جمعه ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : 69133
منبع : خبرگزاری مهر

نماز جمعه قم: مسئولان در مذاکرات فریب دشمنان را نخورند

قم نيوز : امام جمعه قم با تأکید بر اینکه مسئولان باید در مجامع بین‌المللی حضور داشته باشند، گفت: مسئولان نباید در مذاکرات فریب دشمنان را بخورند.
آیت الله سعیدی: مسئولان در مذاکرات فریب دشمنان را نخورند/ توصیه به هیئت‌های مذهبی
آیت الله سعیدی: مسئولان در مذاکرات فریب دشمنان را نخورند/ توصیه به هیئت‌های مذهبی
به گزارش قم نیوز آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان، اظهار داشت: قیام سیدالشهدا(ع) در سال ۶۱ هجری ماهیتی ظلم ستیزی داشت چرا که شجره طیبه اسلام با تحریف بنی امیه رو به خشکی می‌رفت که قیام امام حسین(ع) جان تازه‌ای به اسلام ناب محمدی بخشید و موجب احیا و حیات دین شد و بی‌جهت نبود که پیامبر اکرم(ص) فرمودند «حسین از من است و من از حسین».

وی با بیان اینکه قیام سیدالشهدا(ع) حرکت عظیمی بود که انسان را از درون متحول می‌کند، ادامه داد: بنا بر همین جریان، همواره تفکر شیعه در طول تاریخ متأثر از قیام کربلا بوده است و شیعیان خالص هیچ‌گاه تسلیم حکومت‌های ظلم نشدند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: نهضت انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون تحت تأثیر قیام سیدالشهدا(ع) بوده است و قیام امام راحل نه تنها تقابل شاه و امام بود بلکه تقابل دو خط فکری و سیاسی بود و امام نگاهشان به نهضت امام حسین(ع) بود و شاه نگاه به کوروش داشت و همواره تلاش می‌کرد هویت اسلامی را از ایران برچیند همان کاری که بنی امیه با ایجاد سنت‌های جاهلی تلاش می‌کرد فرهنگ جاهلی را مستقر کند.

وی افزود: ملت ایران از پیروزی انقلاب اسلامی تا دوران دفاع مقدس و سرکوب فتنه با تأسی بر عاشورا افتخارات زیادی آفریده است.

آیت الله سعیدی گفت: قرآن می‌فرماید دشمنان همواره دشمنی خود را در آشکار و پنهان دنبال می‌کنند و هدف آنها از بین بردن مسلمین است و در این مسیر از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند و کفار تنها وقتی که مؤمنان از آنان قوی‌تر شدند دوستی مؤمنان را می‌پذیرند در غیر این صورت از هیچ توطئه‌ای دست بردار نیستند و با آزارهای نظامی و تبلیغاتی برای هدف خود تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: هدف نهایی دشمنان آن است که مؤمنان مثل آنان کافر شوند و اگر امروز سران کفار خواهان مذاکره با بزرگان ما هستند جز مکر و نیرنگ هدفی ندارند و مسئولان ضمن حضور در مجامع جهانی نباید فریب آنان را بخورند.

امام جمعه قم ادامه داد: رهبری می‌فرمایند انقلاب اسلامی در دوره حساسی به وجود آمده است بنابراین باید انقلاب را در این زمان حساس با چشم باز پیش ببریم و اگر نخبگان و مردم این شرایط را درک نکنند ضربه خواهند خورد.

هدف دشمنان ایجاد اضطراب در مردم است

وی ابراز داشت: امروز دشمنان علاوه بر توطئه‌های مختلف، جنگ تبلیغاتی را نیز به راه انداخته‌اند و هدف اصلی آنان این است که مردم دچار اضطراب شوند و در حل مشکلات خود و نسبت به مسئولان بدبین و ناامید شوند که البته از دشمنان این اقدامات بعید نیست اما نباید در داخل به این جنگ تبلیغاتی دشمنان دامن زد.

آیت الله سعیدی افزود: امروز مأموریت اصلی همه نخبگان، مردم و مسئولان آن است که به توطئه ساخته و پرداخته شده دشمنان دامن نزنند و در انتقاد از مسئولان و دستگاه‌ها مبالغه نکنند که این امر به فرموده رهبر معظم انقلاب مضر است و موجب آسیب به کشور می‌شود.

 وی افزود: فعالیت‌های سپاه، قوه قضائیه و همچنین قوای مجریه و مقننه نباید زیر سؤال برود چرا که این خواست دشمنان است و اگر انتقادی وجود دارد باید دوستانه و سازنده مطرح شود و ما معتقدیم که انتقاد یک هدیه است که البته بیان مشکلات نباید فراموش شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بیان داشت: احزاب سیاسی و جناح بازی‌ها نباید باعث شود که خدمات انقلاب اسلامی و مسئولان نادیده گرفته شود و وظیفه ما در این خصوص آن است که از انقلاب حمایت کنیم.

وی ادامه داد: هیچ دولتی بدون پشتوانه مردم قادر به ادامه فعالیت نیست و در این راستا مسئولان و همچنین مردم باید سطح اعتماد یکدیگر را افزایش دهند.

معارف الهی در مجالس عزاداری منتشر شود

آیت الله سعیدی در ادامه با تأکید بر برگزاری باشکوه مراسم عزاداری ایام محرم افزود: رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم تقلید بر برگزاری عزاداری سنتی تأکید دارند و مداحان و سخنرانان باید مقاتل مستند و اشعار در شأن اهل بیت(ع) را بخوانند.

وی با بیان اینکه دسته‌های عزاداری و متولیان آن‌ها باید معارف الهی را در مجالس عزاداری انتشار دهد، گفت: باید تلاش شود از دادن سوژه به دست دشمنان اجتناب کرد و هیئت‌های مذهبی بیش از همه باید به معرفت افزایی و آشنایی بیشتر عزاداران با معارف اسلامی اهتمام داشته باشند در عین حال ایجاد شور عزاداری نیز کار بسیار پسندیده‌ای است.
انتهای پیام / 137


 
https://qomnews.ir/vdcbf8b0.rhb9fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما