شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : 69165
منبع : خبرگزاری فارس
در رشته‌هاي چرخ‌ تيز و ميل‌بازي رقم خورد

درخشش باستاني‌كار جوان قم با 2 طلا و نقره ايران

قم نيوز : باستاني‌كار جوان استان قم با كسب دو مدال طلا و نقره در رقابت‌هاي تیمی زورخانه‌ای، مهارت‌های فردی و کشتی پهلوانی قهرماني كشور درخشيد.
درخشش باستاني‌كار جوان قم با 2 طلا و نقره ايران
درخشش باستاني‌كار جوان قم با 2 طلا و نقره ايران
به گزارش قم نیوز در حالی که هیأت ورزش‌های پهلوانی و زورخا‌نه‌ای یکی از با سابقه‌ترین هیات‌های ورزشی در بین 44 هیأت فعال در استان قم به شمار می‌رود، تغییر و تحولات جدید در این هیأت زمینه‌ساز حضور موفق این رشته در مسابقات کشوری شده است.

در حالی که مسابقات تیمی زورخانه‌ای، مهارت‌های فردی و کشتی پهلوانی رده سنی نوجوانان قهرمانی کشور به مدت چهار روز به میزبانی هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای استان کردستان در شهرستان بیجار به انجام رسید، دو مدال طلا و نقره این رقابت‌ها به تیم اعزامی هیأت قم اختصاص یافت.

شرکت کنندگان در این رقابت‌ها که با عنوان جام شهیدان باهنر، رجایی و شهدای دولت به انجام رسید، بیش از 300 ورزشکار از 19 استان کشور نظیر اصفهان، فارس، کرمان، چهارمحال و بختیاری، قم، آذربایجان‌شرقی، مازندران، همدان، یزد، البرز، خراسان‌جنوبی، سمنان، کردستان، زنجان، گیلان، مرکزی، کرمانشاه، تهران و لرستان بودند.

نوجوانان باستانی‌کار متولد اول فروردین‌ماه سال 1381 تا 29 اسفند 1383 در این دوره برای کسب عناوین برتر سه رشته تیمی زورخانه‌ای، مهارت‌های فردی و کشتی پهلوانی به رقابت پرداختند، در حالی که مسابقات کشتی در پنج وزن منهای 50، 50 تا 60، 60 تا70، 70 تا80 و 80 تا 100 کیلوگرم به انجام رسید.

موفقیت به دست آمده برای تیم اعزامی هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای استان قم، نتیجه تلاش و رقابت موفق چهره شاخص این روزهای این هیأت یعنی علی‌اکبر خاک‌دوست عضو تیم ملی کشورمان بود که توانست در دو رشته چرخ تیز و میل‌بازی دو عنوان قهرمانی و نایب‌قهرمانی را برای ورزش قم به ارمغان بیاورد.

در رشته وزن 70 تا 80 کیلوگرم رشته چرخ تیز، علی شمسی از هیأت اصفهان قهرمان شد، علی‌اکبر خاک‌دوست از تیم هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای قم به مقام نایب‌قهرمانی رسید و مقام سوم مشترک را سیدابوالفضل حسینی از مازندران و حمزه زارع از یزد به دست آوردند.

اما در وزن 70 تا 80 کیلوگرم رشته میل‌بازی، علی‌اکبر خاک‌دوست از تیم هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای استان قم به مقام قهرمانی دست یافت، محمدجواد بیگی از تیم هیأت یزد نایب‌قهرمان شد و رتبه سوم مشترک را آروین رحمانی از کردستان و امیرمحمد صادقی از فارس به دست آوردند.

انتهای پیام / 138
https://qomnews.ir/vdcgnq93.ak9y34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما