يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : 69208
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

حوزه فرهنگ در کشور مظلوم است

قم نيوز : رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حوزه فرهنگ در کشور را مظلوم دانست و گفت: بودجه فرهنگی کشور حداکثر هفت دهم درصد نسبت به کل بودجه تزریقی دولت است.
حوزه فرهنگ در کشور مظلوم است
حوزه فرهنگ در کشور مظلوم است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام احمد مازنی در جلسه‌ای با حضور مسئولان دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه که در مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در این کمیسیون گام‌های بلندی در زمینه بودجه فرهنگی برداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: باید بین دستگاه‌های فرهنگی کشور همچون صدا و سیما، حوزه علمیه، وزارت ارشاد و سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای برگزار شود و با مرور وضع موجود برای وضع مطلوب برنامه‌ریزی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه فرهنگ درکشور مظلوم است و شبکه‌های اجتماعی علیه این بخش مهم، تبلیغ‌های غیر منصفانه را بیان می‌کنند.

وی افزود: ما باید همه اعتبارات فرهنگی را برای مردم توجیح کنیم، بودجه فرهنگی کشور حداکثر هفت دهم درصد نسبت به کل بودجه تزریقی دولت است و این رقم کمی است.

حجت الاسلام مازنی گفت: این مسئله باید مطرح شود که آیا فرهنگ جزء نیاز کشور محسوب می‌شود یا نه،  فرهنگ واژه عامی است که شامل حفظ و مراقبت از میراث فرهنگی، حفظ موزه‌ها، موسیقی، سینما، تئاتر، دین، مذهب، مسجد، حوزه علمیه و مصادیقی اینچنینی است.

وی در پایان یادآور شد: بخش اصلی منابع مالی حوزه‌های علمیه از طریق مردمی و وجوه شرعی اداره می‌شود، اما برخی فعالیت‌های عمرانی حوزه‌های علمیه از طریق بودجه‌های دولتی اداره می‌شود.


انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcevw8p.jh8o7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما