يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۹
کد مطلب : 69228
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر همایش حماسه حسینی قیام خمینی مطرح کرد

برگزاری همایش حماسه حسینی قیام خمینی در میدان روح الله شهر قم

قم نيوز : دبیر همایش حماسه حسینی قیام خمینی گفت: این همایش در روز شنبه 31 شهریور مصادف با دوازدهم محرم در میدان روح الله برگزار خواهد شد.
برگزاری همایش حماسه حسینی قیام خمینی در میدان روح الله شهر قم
برگزاری همایش حماسه حسینی قیام خمینی در میدان روح الله شهر قم
به گزارش قم نیوز سید یحیی سرکشیکیان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به اجتماع هیأت‌های مذهبی استان قم در دوازدهم محرم اظهار کرد: این اجتماع امسال برای سومین سال با عنوان حماسه حسینی قیام خمینی در میدان روح الله برگزار می‌شود، هدف از این اجتماع بزرگداشت قیام مردم در روز پانزدهم خرداد سال 1342 مصادف با دوازدهم محرم است.

وی ادامه داد: اکنون اسلام در تمام دنیا حرف برای گفتن دارد و این به دلیل نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) است، امروز اگر اجتماع‌هایی همچون حماسه حسینی قیام خمینی برگزار نشود، در خصوص بزرگداشت انقلاب کم کاری صورت گرفته است و شاهد حضور اقشار مختلف در اجتماع حماسه حسینی قیام خمینی هستیم.

دبیر همایش حماسه حسینی قیام خمینی افزود: با همکاری شهرداری قم، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره ارشاد به دنبال از بین بردن نقاط ضعف در اجتماع حماسه حسینی قیام خمینی در سال جاری هستیم، این مراسم در شهر قم به اذعان بزرگان بی نظیر است و هیأت‌های مذهبی به شکل سنتی، خود در مراسم شرکت می‌کنند.

سرکشیکیان، انقلاب اسلامی را متکی بر قیام عاشورا دانست و تصریح کرد: به دنبال رساندن این پیام به نسل جوان هستیم که آنچه امام خمینی(ره) به عنوان مبانی انقلاب قرار دادند، از قیام عاشورا سرچشمه گرفته است، رسانه‌ها باید در انعکاس برنامه حماسه حسینی قیام خمینی تلاش کنند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته مراسم حماسه حسینی قیام خمینی از عصر تا هنگام غروب برگزار می‌شد، اما امسال این برنامه پس از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد و هیأت‌های مذهبی از میدان شهدا و سه راه ناشران برای شرکت در همایش وارد میدان روح الله می‌شوند.

دبیر همایش حماسه حسینی قیام خمینی افزود: حجت‌الاسلام و المسلمین نظری منفرد سخنران و علی انسانی، نریمان پناهی، سید رضا تحویلدار مداحان این برنامه هستند، برنامه تا ساعت 22 به اتمام خواهد رسید و شرکت کنندگان پس از پایان مراسم، مهمان سفره اهل‌بیت(ع) هستند و وسیله برگشت هم فراهم است.

سرکشیکیان، همایش حماسه حسینی قیام خمینی را یک برنامه مردمی دانست و تصریح کرد: این برنامه وابستگی به هیچ نهادی ندارد و با همکاری شورای هیأت‌های مذهبی استان قم برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته جمعیتی بیش از 10 هزار نفر در همایش حماسه حسینی قیام خمینی شرکت می‌کردند و امسال پیش بینی افزایش این آمار را داریم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg7x93.ak9yx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما