دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 69235
منبع : ایرنا

سرگردانی مردم در مجتمع ادارات قم

قم نيوز : روزنامه شاخه سبز قم در شماره روز یکشنبه 25 شهریورماه مطلبی با عنوان'سرگردانی مردم در مجتمع ادارات قم ' را به قلم زهره مهرنوروزی منتشر کرد.
سرگردانی مردم در مجتمع ادارات قم
سرگردانی مردم در مجتمع ادارات قم
به گزارش قم نیوز دراین مطلب می خوانیم:
یکی از مجتمع های خاصی که در قم وجود دارد مجتمع ادارات است که در 75متری عماریاسر واقع شده دراین مکان اداره کل ثبت احوال، ثبت اسناد، اداره کار و تعاون، سازمان برنامه و بودجه ،اداره کل بهزیستی، سازمان مسکن و شهرسازی، اداره کل حمل و نقل و راه داری و بسیج اقشار دراین مجتمع واقع شده است، طبق اسناد موجود این مکان از سال 1376دردست اقدام قرار گرفت و سال 1380 ادارات فوق در آنجا اسقرار یافتند، البته فرمانداری هم زمانی در این مکان بود که چند سالی هست به مکان فعلی( ساختمان استانداری سابق)انتقال یافت.
تا پیش از سال 1394 مسیر دسترسی به این مجتمع مهم اداری آسان نبود که بعد از برنامه های توسعه حمل و نقل شهری تا حدودی این مشکل برطرف شده و هم ناوگان شهری به این مکان تردد دارد وهم تاکسی.
ماجرا به روزی برمی گردد که به عنوان خبرنگار برای یک نشست خبری به این مکان رفتم همین که وارد حیاط شدم
مردی حدود 60ساله که از روبرو می آمد نزدیک شد و برگه ای را به طرفم گرفت و گفت خانم آدرس این مکان کجاست می دانی؟
با دقت نگاه کردم، آدرس ثبت احوال بود نگاهم را به اطراف چرخاندم تابلو سازمان برنامه و بودجه را می دیدم و ساختمان بهزیستی که سمت راستم بود، نمی دانستم چه بگویم چون خودم هم دقیق مکان درست ادارات موجود را بلد نبودم، اثری از تابلو راهنما هم دیده نمی شد مگر یک راهنما که نام چند اداره روی آن نوشته شده بود.
در حین سرگردانی من و ارباب رجوع مردی جوان که گویا کارمند بود از آن حوالی می گذشت خدا خواسته، برگه را به مرد باز رداندم و گفتم به ظاهر ایشان بهتر از من می دانند چون من هم مثل شما اینجا را خوب نمی شناسنم. که خوشبختانه مرد کارمند ارباب رجوع را راهنمایی کرد، امابرایم جای سئوال داشت چرا مکانی که 17سال است فعالیت می کند هنوز هم برای شهروندان ناشناخته است و باعث سرگردانی آنها می شود.
به نظر می رسد در وهله نخست تمرکز زدایی از مرکز شهر، دوم سهولت خدمت رسانی به ارباب رجوع وسوم ایمن سازی ساختمان های ادارات دولتی از مهمترین اهدافی بود که در ساخت مجتمع ادارات مد نظر بوده است، اما مشکلی که به میزان همه سالهای فعالیت این مجتمع وجود داشته و دارد سرگردانی ارباب رجوع است که اگر کسی نباشد تا او را راهنمایی کند برای پیدا کردن اداره مورد نظر باید تمام طول و عرض مجتمع را بچرخد و به تمام ادارات مستقر در مجتمع ادارات قم رجوع کند تا در نهایت بتواند به مقصد برسد، که امیدوارم این نقص مهم با تدبیر ساکنان این مکان که مدیران وکارمندان هستند برطرف شود و دیگر شاهد سرگردانی شهروندان در این مجتمع نباشیم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcenw8p.jh8oxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما