دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : 69247
منبع : خبرگزاری ايرنا

صبای قم در بلاتکلیفی مطلق

قم نيوز : در حالی که مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه های کشور از هفته گذشته به صورت رسمی آغاز شده است، ولی نه تنها هیچ خبری از حضور صبای قم در این دوره از رقابت ها نیست بلکه این تیم در بلاتکلیفی مطلق به سر برده و خبرهایی از احتمال انحلال قریب الوقوع آن نیز به گوش می رسد.
صبای قم در بلاتکلیفی مطلق
صبای قم در بلاتکلیفی مطلق
به گزارش  قم نیوز صبای قم هفته گذشته باید با تیم مس شهر بابک به میدان می رفت ولی به دلیل حضور نیافتن، بازنده اعلام شد و اگر هفته آینده در این مسابقات شرکت نکند خود به خود از دور این رقابت ها حذف می شود.
رئیس هیات فوتبال قم با اشاره به آخرین وضعیت تیم صبا در لیگ دسته دوم گفت: تیمی به نام صبا اکنون وجود ندارد که بخواهد شرکت کند و بعید است هم تا هفته آینده بتوان این تیم را راهی مسابقات کرد.
کریم بهرامی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: پنجره نقل و انتقالات این تیم به دلیل بدهی های گذشته، بسته است و بازیکن و سرمربی ندارد.

وی اظهار داشت: به عنوان رئیس هیات فوتبال استان قم از برنامه این تیم برای آینده خبر ندارم و مدیرکل ورزش و جوانان باید در این زمینه اظهار نظر کنند.

وحید نائینی سرپرست تیم فوتبال امیدهای صبا نیز به ایرنا گفت: متاسفانه باشگاه صبای قم به سمت انحلال رفته و اکنون تیم بزرگسالان صبا دیگر وجود خارجی ندارد.

تیم فوتبال صبای قم در لیگ دسته دوم باشگاه های کشور با تیم‌های نفت و گاز گچساران، شهرداری بندرعباس، پرسپولیس گناوه ( نفت و پالایش آبادان)، شهرداری فومن، نفت امیدیه، شهرداری بابلسر، نیروی زمینی تهران، مس شهر بابک ( قشقایی شیراز)، بعثت کرمانشاه، پاس همدان (پرسپولیس مشهد)، خیبرخرم آباد، جهاد نصر سیرجان و استقلال رامشیر همگروه شده بود.

صبا در حالی به چنین سرنوشتی دچار شده است، که 9 سال نماینده فوتبال استان قم در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران بود.
این تیم در پایان فصل 96 – 1395 لیگ برتر فوتبال ایران به لیگ دسته اول سقوط کرد و در فصل 97 – 1396 لیگ دسته اول فوتبال کشور نیز با دومین سقوط متوالی راهی لیگ دسته دوم فوتبال کشور شد.

تیم فوتبال صبای قم در سال1380 توسط شرکت باتری‌سازی نیرو تاسیس و در سال 1387 از تهران به قم منتقل شد و از فصل 1388-1387 بازی‌های صبا در ورزشگاه یادگار امام قم برگزار می شد. تیم صبا قبل از انتقال به قم سابقه قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران در دوره 84–1383، قهرمانی سوپر جام ایران و حضور در لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه خود دارد.

در این تیم مربیان بزرگی مانند پرویز مظلومی، میلان زیوادینوویچ، مجید جلالی، محمدحسین ضیایی، فرهاد کاظمی، یحیی گل‌محمدی، فیروز کریمی، رسول کربکندی، محمود یاوری، عبدالله ویسی، محمد مایلی‌کهن، مهدی تارتار، علی دایی و عبدالصمد مرفاوی فعالیت کردند و اکنون چنین تیمی با این پیشینه قوی، در معرض نابودی کامل قرار گرفته است.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdchqin-.23nwkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما