دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : 69271
منبع : خبرگزاری مهر
تجربه تازه ستاره کاراته قم در آلمان؛

برنز «امیر مهدی زاده»؛ مقدمه ورود به پاییز پرکار

قم نيوز : ششمین مرحله لیگ جهانی کاراته موسوم به کاراته وان با یک مدال برنز برای کاراته کای قمی تیم ملی همراه بود و این مدال برنز مقدمه‌ای برای ورود او به پاییز سراسر چالش و مسابقه است.
برنز «امیر مهدی زاده»؛ مقدمه ورود به پاییز پرکار
برنز «امیر مهدی زاده»؛ مقدمه ورود به پاییز پرکار
به گزارش قم نیوز گرچه سوابق و عملکرد امیر مهدی زاده ستاره بین المللی کاراته قم سبب شده همه از او در تمامی مسابقات انتظار طلا داشته باشند اما کسب مدال برنز لیگ جهانی کاراته از سوی این کاراته کا، همچنان یک موفقیت قابل توجه محسوب می‌شود.

امیر مهدی‌زاده که چندی قبل در بازی‌های آسیایی جاکارتا موفق به کسب مدال نقره در عین لیاقت برای کسب طلا شده بود به منظور آمادگی برای مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا از یک سو و کسب رنک و امتیاز برای بالا بردن شانس حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو از سوی دیگر راهی کاراته وان برلین شد.

کاراته وان برلین، ششمین مرحله از لیگ جهانی بود و امیر مهدی‌زاده در آن در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد و در دور دوم برابر ساموئل مارکزه از ایتالیا، دارنده  ۲ طلا جوانان و نوجوانان اروپا ۲ بر صفر به پیروزی رسید و راهی دور سوم شد.

امیر مهدی‌زاده در سومین دور برابر جیوانی مارتینز از ونزوئلا پیروزی ۲ بر صفر خود را تکرار کرد و در دور چهارم در یک بازی سخت برابر دانیله گروسو از ایتالیا، دارنده طلای جوانان و برنز امیدهای اروپا پس از تساوی صفر صفر در هانتی برنده شد و به نیمه نهایی رفت.

مسابقه نیمه نهایی مهدی‌زاده برابر یوگو کوزاکی از ژاپن، دارنده  ۳ طلای جوانان و امیدهای جهان برگزار شد اما مهدی زاده در این مسابقه به زمین سفت رسید و با پذیرش شکست ۴ بر ۳، از رسیدن به فینال باز ماند با این حال او توانست در مسابقه رده بندی ۵ بر صفر دارخان اسدیلوف قزاق را شکست دهد و سوم شود.

مهدی‌زاده بلافاصله پس از پایان راه در آلمان خود را برای حضور در مرحله هفتم لیگ جهانی که این بار در ژاپن برگزار می‌شود آماده خواهد کرد و پس از آن مهیای حضور در مسابقات جهانی مادرید در آبان می‌شود بنا بر این پاییزی پرکار در انتظار امیر مهدی‌زاده است.

با این ۲ تورنمنت، پرونده بین المللی مسابقات امیر مهدی زاده در سال ۲۰۱۸ یعنی تا دی ماه ۹۷ بسته خواهد شد البته پیش بینی می‌شود مهدی‌زاده پس از بازگشت از مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا و با شروع فصل جدید سوپر لیگ کاراته به یکی از تیم‌های حاضر در این مسابقات ملحق شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcezw8p.jh8ofi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما