سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : 69293
منبع : خبرگزاری ايرنا

380میلیارد ریال کالاهای احتکاری در قم کشف شد

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم گفت: کالاهای احتکاری به ارزش 380 میلیارد ریال با همکاری گشت های بازرسی دستگاه های مربوطه دراین استان کشف و ضبط شد.
380میلیارد ریال کالاهای احتکاری در قم کشف شد
380میلیارد ریال کالاهای احتکاری در قم کشف شد
به گزارش قم نیوز روز سه شنبه  محمود سیجانی در جلسه کارگروه تنظیم بازار در استانداری قم افزود: چای خارجی ، انواع لاستیک سبک و سنگین ، کاغذ گلاسه ، لوازم خانگی ، برنج ایرانی و خارجی، شکر، روغن ،نهاده های دامی ، اقلام آرایشی بهداشتی و سلولزی، انواع لوازم التحریر، تیر آهن و انواع میلگرد و پروفیل ، گوشت منجمد وارداتی ، آب معدنی و باطری خودرو از جمله کالاهای احتکاری کشف شده می باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کالاهای مکشوفه تحت عنوان تخلف احتکار به بازار عرضه شده است گفت: اولویت احکام قضایی در خصوص کالاهای احتکار شده در استان الزام به عرضه کالا در بازار پس از قیمت گذاری تحت نظارت کمیته منتخب تعیین تکلیف شده تا در اسرع وقت به دست مصرف کننده نهایی برسد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ضمن تاکید بر لزوم اعلام و ثبت موجودی انبارها در سامانه جامع انبار گفت: اعلام نکردن موجودی انبارها توسط انبار داران و توزیع کنندگان عمده کالا در سامانه از نظر قانون احتکار محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کالای اساسی دراستان مطلوب بوده و هیچگونه کمبودی دراین زمینه وجود ندارد و روند روبه رشد قیمت بسیاری ازکالاهای اساسی کنترل شده ودرحال رسیدن به ثبات می باشد که دربرخی اقلام نیز روبه کاهش است.

طرح تشدید مبارزه با گرانفروشی و احتکار، اواخر مردادماه با هدف بازرسی از واحدهای صنعتی، انبارها، سردخانه ها، کشتارگاه های دام و طیور و همچنین برخورد با گرانفروشی، امتناع از فروش، اختفا و احتکار در استان قم آغاز شد.
طی ماه گذشته 200 پرونده احتکار، اختفا، امتناع از فروش و گرانفروشی دراین استان تشکیل شده است.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcipraq.t1a332bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما