چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 69309
منبع : خبرگزاری فارس

حجت‌الاسلام میرباقری: اصحاب امام حسین(ع) به مقام حضرت عباس(ع) در آخرت غبطه می‌خورند

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت عباس(ع) به مقام معرفت رسید و از او در زیارت نامه به عنوان عبد صالح یاد می‌شود گفت: تمام اصحاب امام حسین(ع) به مقام حضرت عباس(ع) در آخرت غبطه می‌خورند.
اصحاب امام حسین(ع) به مقام حضرت عباس(ع) در آخرت غبطه می‌خورند
اصحاب امام حسین(ع) به مقام حضرت عباس(ع) در آخرت غبطه می‌خورند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید محمد مهدی میرباقری شامگاه سه شنبه در جلسه سخنرانی در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ضرورت رسیدن به معرفت ائمه معصومین(ع) اظهار کرد: مهم ترین ماموریت انسان رسیدن به این معرفت است و او تنها در دنیا برای رسیدن به معرفت ائمه معصومین(ع) فرصت دارد.

وی ادامه داد: در بین امامزادگان تنها برای حضرت معصومه(س)، حضرت علی اکبر(ع) و حضرت عباس(ع) زیارت نامه مستقل از ائمه معصومین(ع) نقل شده است که این مساله نشان از مقام بالای این امامزادگان دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حضرت عباس(ع)، امام حسین را تصدیق کرد و او نسبت به این امام معصوم تسلیم بود. تسلیم در عمل به مراتب سخت تر از تسلیم در قلب است، براساس روایات اگر فردی اهل نماز و روزه باشد، اما در دل خود تسلیم دستور خداوند نشود، مومن نیست.

میرباقری وظیفه مسلمانان در برابر ائمه معصومین(ع) را تسلیم شدن دانست و تصریح کرد: بسیاری از افراد در عصر امام حسین(ع) در امتحان تسلیم بودن در امام معصوم رد شدند، حضرت عباس(ع) در اوج مقام تسلیم شدن در برابر امام معصوم بود.

وی ادامه داد: انسان اگر تصور می‌کند که امام معصوم اشتباه دارد، دیگر نمی‌تواند که او را تصدیق کند، بسیاری از افرادی که پیرامون امام حسین(ع) بودند، به دلیل اینکه به مقام تصدیق نرسیدند، این امام معصوم را در واقعه عاشورا همراهی نکردند.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری افزود: ائمه معصومین(ع) محور حق هستند و اگر در دل انسان غیر امام معصوم وجود داشت، او دچار خسران می‌شود و نمی‌تواند که اهل‌بیت(ع) را در سختی‌ها همراهی کند، اصحاب امام حسین(ع) با وجود اینکه این امام معصوم، بیعت را از آن‌ها برداشت، اما به دلیل وفاداری و رسیدن به مقام تسلیم، امام حسین را در واقعه عاشورا همراهی کردند.

میرباقری با اشاره به ویژگی‌های اصحاب امام حسین(ع) اظهار کرد: این اصحاب تا زمانی که زنده بودند اجازه ندادند امام حسین(ع) و اهل‌بیت این امام معصوم به میدان جنگ بروند، البته تمام اصحاب امام حسین(ع) به مقام حضرت عباس(ع) در آخرت غبطه می‌خورند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت عباس(ع) به مقام معرفت رسید و از او در زیارت نامه به عنوان عبد صالح یاد می‌شود، انسان باید از دنیا بزرگتر شود تا بتواند که در کنار امام معصوم قرار بگیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgyw93.ak9yz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما