يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : 69409
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم:

فعالیت های فرهنگی در روستاهای قم رونق خوبی دارد

قم نيوز : مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: درسال های اخیر علاوه بر ایجاد زیرساخت های عمرانی در روستاهای استان، انجام فعالیت های فرهنگی نیز در این مناطق رونق خوبی دارد.
فعالیت های فرهنگی در روستاهای قم رونق خوبی دارد
فعالیت های فرهنگی در روستاهای قم رونق خوبی دارد
به گزارش قم نیوز عطاالدین قاسمی روز یکشنبه افزود: با وجود جمعیت کم ساکن در مناطق روستایی قم، فعالیت های فرهنگی از طریق حرکت های خودجوش مردمی، دهیاری ها و سایر نهادهای فعال در مناطق روستایی استان جریان دارد که نمونه آن دربرگزاری مراسم های مذهبی در ایام عزاداری امام حسین (ع) به خوبی قابل مشاهده است.

وی بیان کرد: وجود مساجد، حسینیه ها، مدارس و سایر اماکن فعال در روستاهای استان، زیرساخت های مناسبی را برای انجام فعالیت های فرهنگی در این مناطق به وجود آورده است و شورای فرهنگی هر بخش بر نحو اجرای برنامه ها نظارت دارد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مهم و مورد توجه درمناطق روستایی قم، برگزاری کارگاه های آشنایی خانواده ها با آسیب های اجتماعی به منظور افزایش آگاهی آنان برای مقابله با این آسیب هاست.

قاسمی تلاش برای افزایش نشاط اجتماعی در روستاهای استان را از دیگر فعالیت های مهم فرهنگی در این مناطق دانست و گفت: درسال های گذشته اقدام های بسیاری برای ساخت مکان های ورزشی و ایجاد سایر فضاهای تفریحی در روستاها صورت گرفته است که می تواند نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و فشارهای روانی در آن مناطق داشته باشد.

قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش کهک، جعفریه، سلفچگان، خلجستان و مرکزی است؛ جمعیت ساکن در مناطق روستایی قم، کمتر از پنج درصد جمعیت کل استان است.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، قم دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از 55 هزار و 865 تن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdchwkn-.23nwvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما