يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : 69414
منبع : ایسنا
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم:

راننده‌های شخصی سرویس مدارس باید مورد تائید باشند

قم نيوز : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت:رانندگان درون شهری دارای پروانه هستند و در جهت امنیت دانش آموزان راننده های شخصی در سرویس مدارس نیز باید مورد تائید باشند.
راننده‌های شخصی سرویس مدارس باید مورد تائید باشند
راننده‌های شخصی سرویس مدارس باید مورد تائید باشند
به گزارش قم نیوز  محمدرضا هاشمی شامگاه شنبه در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم که در تالار امام جواد(ع) برگزار شد عنوان کرد:در بازگشایی مدارس هماهنگی لازم بین نیروی انتظامی در جهت تردد دانش آموزان به عمل آمده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: رانندگان درون شهری دارای پروانه هستند و در جهت امنیت دانش آموزان راننده های شخصی در سرویس مدارس نیز باید مورد تائید باشند.

وی بیان کرد:در صورتی که خانواده ها و مدارس وضعیت رانندگان را تائید کنند و استعلامات لازم گرفته شود تاکسی های شخصی می توانند در سرویس مدارس حضور یابند.

هاشمی خاطرنشان کرد:در جهت حفظ سلامت دانش آموزان نیز سازمان صنعت، معدن و تجارت نظارت باید نظارت بیشتری بر فعالیت سوپرمارکت های اطراف مدارس داشته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم در این جلسه ساماندهی مهدکودک های غیر مجاز را خواستار شد و گفت:برخی از این فعالیت های غیر قانونی مشکلاتی را به وجود می آورد و باید جلوی فعالیت های غیر قانونی آن ها گرفته شود.

عطاءالدین قاسمی بیان کرد:رسالت آموزش و پرورش تربیت و آموزش دانش آموزان است و دستگاههای دیگر نمی توانند بدون مجوز در این عرصه ورود پیدا کنند.

در ادامه نیز معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش قم عنوان کرد:در سال جاری 13 هزار دانش آموز به جمعیت محصل قم افزوده شد و این امر مشکلاتی را در تامین فضای آموزشی به وجود آورد.

علی محمدی اظهار کرد:از فضای خالی در مدارس برای تامین کلاس ها استفاده کرده ایم و بر این اساس 500 کلاس درس به مجموعه کلاس ها اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد:در پردیسان 3 واحد آموزشی با توجه به تراکم جمعیت راه اندازی شد و در مناطق 2 و 3 به دلیل کاهش جمعیت از تعداد کلاس ها کاسته شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش قم تصریح کرد:در قم 2064 نفر کمبود نیروی معلم وجود دارد که 1 هزار و 560 نفر در دوره متوسطه اول، دوم و 485 نفر در فنی حرفه ای و 46 نفر در آموزش و پرورش استثنایی کمبود وجود دارد.

وی توضیح داد:تاکنون بیش از 98 درصد از دانش آموزان در سامانه وزارت آموزش و پرورش ثبت نام شده اند و به نظر می رسد تعداد دانش آموزان افزایش می یابد.

در این جلسه رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش قم در مورد لباس فرم دانش آموزی بیان کرد:60 تولیدکننده لباس های فرم را تولید کردند و با نظارت مسئولان کمترین تخلفات صورت گرفت.

حسین یوسفی افزود:این لباس ها با پارچه ایرانی تولید و در 81 پایگاه توزیع شد با تمهیدات لازم لباس های فرم دو ساله است تا خانواده ها به لحاظ مالی با مشکل مواجه نشوند.

وی اظهار کرد:برای 20 هزار دانش‌آموز استان قم سرویس مدرسه در نظرگرفته‌شده است در این باره با 12 شرکت قراردادها بسته شد.


انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcdoo09.yt0nf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما