يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : 69691
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم:

تعداد ایستگاه های آتش نشانی قم به استاندارد بین المللی رسیده است

قم نيوز : مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: براساس استاندارد باید برای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش نشانی احداث شود و اکنون 24 ایستگاه آتش نشانی در شهر قم داریم.
تعداد ایستگاه های آتش نشانی قم به استاندارد بین المللی رسیده است
تعداد ایستگاه های آتش نشانی قم به استاندارد بین المللی رسیده است
به گزارش قم نیوز عباس جعفری امروز با اشاره به وضعیت ایستگاه‌های آتش نشانی در شهر قم اظهار کرد: این شهر جزو معدود کلان‌شهرهایی است که تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی در آن به استاندارد بین المللی رسیده است، براساس استاندارد باید برای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش نشانی احداث شود و اکنون 24 ایستگاه آتش نشانی در شهر قم داریم.

وی ادامه داد: در حال ساخت یک ایستگاه آتش نشانی در بلوار پیامبر اعظم(ص) به عنوان ایستگاه مادر سازمان آتش نشانی در شهر قم هستیم که تجهیزات خاصی در آن ایستگاه مستقر می‌شود، در منطقه پردیسان سه ایستگاه آتش نشانی داریم که این ایستگاه‌ها منطقه را به خوبی پوشش می‌دهند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم افزود: از لحاظ تعداد نیروهای عملیاتی وضعیت خوبی در این سازمان نداریم، براساس استاندارد باید به ازای هر دو هزار و 500 شهروند یک آتش نشان وجود داشته باشد، در حالی که کل نیروهای سازمان آتش نشانی شهرداری قم حدود 500 نفر است و این سازمان حدود هزار و 200 نفر کمبود نیرو دارد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان آتش نشانی شهرداری قم سایت آموزشی برای نیروهای عملیاتی ندارد، این سازمان به دنبال دریافت یک زمین سه هکتاری است تا یک مرکز آموزشی در آن زمین احداث کند، اکنون سازمان برای آموزش نیروهای خود از سایت آموزشی هلال احمر و سایت آموزشی آتش نشانی شهرداری قم استفاده می‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca6ini.49noo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما