چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 70049
منبع : خبرگزاری فارس
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مطرح کرد

اختصاص 20 هزار میلیارد تومان به دهیاری‌های کشور

قم نيوز : معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: از سال 82 تا سال 97 حدود 20 هزار میلیارد تومان توسط سازمان دهیاری‌ها در اختیار دهیاری‌های کشور قرار گرفت.
اختصاص 20 هزار میلیارد تومان به دهیاری‌های کشور
اختصاص 20 هزار میلیارد تومان به دهیاری‌های کشور
به گزارش قم نیوز سعید رضا جندقیان ظهر امروز در همایش روز ملی روستا و عشایر در تالار معصومیه فرمانداری قم با اشاره به لزوم تغییر نگاه‌های روستاییان اظهار کرد: در دنیای تغییرات مستمر تنها یادگیران، دنیا را به ارث می‌برند، موانع توسعه کشور مواردی از جمله آب و کویرزایی است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه روستاهای کشور وجود دارد، ولی باید این ظرفیت‌ها را کشف کنیم، الزاما توسعه روستاهای نیازمند پول نیست وگرنه میزان هزینه کرد دولت در روستاهای کشورمان گاهی اوقات بیشتر از هزینه کرد دولت‌ها در کشورهای دیگر است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ایجاد اشتغال را وظیفه دولت ندانست و تصریح کرد: تمدن در جایی ایجاد می‌شود که سه عنصر جمعیت، تولید و هنر وجود داشته باشد و چنین جامعه ای توسعه یافته و متمدن خواهد بود.

جندقیان تهران را یک شهر تا حدی مدرن دانست و تصریح کرد: در شهری مثل آران و بیدگل بنیان محلات حفظ شده است و در هر کدام از این محلات عناصر مختلف تمدن وجود دارد.

وی ادامه داد: پول توسعه آفرین نیست، از سال 82 تا سال 97 حدود 20 هزار میلیارد تومان توسط سازمان دهیاری‌ها در اختیار دهیاری‌های کشور قرار گرفت و پرداخت 75 درصد از این منابع توسط دولت تدبیر و امید بود.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها افزود: در سال 95 بعد خانوار روستاییان، 3.4 و بعد خانوار شهری 3.3 بود و با ادامه روند این جمعیت تا 20 سال دیگر واحدهای خانواری در روستاها نخواهیم داشت، کاهش بعد خانوار جمعیت‌های روستایی در کشور نگران کننده است.

جندقیان برکت در عمر را در برکت در اندیشه دانست و تصریح کرد: دولت سرمایه گذار خوبی در زمینه توسعه نیست و برای توسعه باید سمن‌ها، بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی وارد میدان شوند تا شاهد ارتقاء روستاها باشیم.

وی ادامه داد: کارهای خوبی برای دهیاران در کشور انجام شده است، البته اکنون اولویت دولت مسائل مرتبط با جنگ اقتصادی دشمنان است، اما تعدادی از طرح‌های مرتبط با دهیاری‌ها در دستور کار هیأت وزیران و مجلس شورای اسلامی قرار دارد تا شرایط دهیاران بهبود پیدا کند.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خاطرنشان کرد: امکان تخصیص تسهیلات بدون سقف به دهیاری‌ها وجود دارد تا اشتغال و درآمد پایدار در روستاها ایجاد شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjhyea.uqeyxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما