چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 70054
منبع : خبرگزاری فارس
با حضور استاندار قم صورت گرفت

امحای 1700 کیلوگرم مواد مخدر در قم به مناسبت هفته ناجا

قم نيوز : به مناسبت هفته نیروی انتظامی طی مراسمی با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم 1700 کیلوگرم مواد مخدر در قم امحا شد.
امحای 1700 کیلوگرم مواد مخدر در قم به مناسبت هفته ناجا
امحای 1700 کیلوگرم مواد مخدر در قم به مناسبت هفته ناجا
به گزارش قم نیوز مراسم امحای هزار و 700 کیلوگرم مواد مخدر غیردارویی به مناسبت هفته نیروی انتظامی عصر امروز در پارک سوار امیرکبیر شهر قم برگزار شد.

در این مراسم سید مهدی صادقی استاندار قم، سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی استان قم، جمعی از مدیران دستگاه‌های استان و فرماندهان انتظامی قم حضور داشتند.

 

کشف 3 تن مواد مخدر در قم

سردار آقاخانی طی سخنانی در این مراسم با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر در استان قم اظهار کرد: امسال تاکنون سه تن مواد مخدر در استان کشف شده است. نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و اداره اطلاعات در کشف این حجم از مواد مخدر شامل تریاک، حشیش و مواد مخدر صنعتی نقش داشتند.

وی ادامه داد: یکی از پلیدی‌های که در جامعه وجود دارد، مواد مخدر است و دولت برای مقابله با سوداگران مرگ مصمم است، نیروی انتظامی در راه مبارزه با مواد مخدر، سه هزار و 800 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: 16 نفر از پرسنل نیروی انتظامی استان در راه مبارزه با مواد مخدر شهید شدند و نیروی انتظامی قم برای مبارزه با مواد مخدر مصمم است، مبارزه با سوداگران مرگ در واقع حضور در خط مقابله با استکبار است.

 آقاخانی اشاعه اعتیاد به مواد مخدر را نقشه دشمن دانست و تصریح کرد: نیروی انتظامی استان قم هم با باندهای قاچاق مواد مخدر و هم با توزیع کنندگان خرد و معتادان ولگرد در حال مقابله است، انسجام در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان بین دستگاه‌های مختلف وجود دارد.

وی ادامه داد: در استان قم شاهد 15 درصد افزایش در برخورد با توزیع کنندگان خرد مواد مخدر، 30 درصد افزایش در برخورد با معتادان ولگرد و 44 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر بودیم و 15 باند قاچاق مواد مخدر در این استان منهدم شد.

فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: 1700 کیلوگرم مواد مخدری که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در استان امحا می‌شود، بخشی از مواد مخدر کشف شده در قم است.

 

رشد روزافزون آمار کشفیات مواد مخدر در قم

سید مهدی صادقی استاندار قم در ادامه این مراسم با اشاره به عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم اظهار کرد: جلسات این شورا به صورت مرتب با مشارکت همه اعضا تشکیل می‌شود و اولویت نخست شورا موضوع پیشگیری است، در این راستا برنامه ریزی، هماهنگی و اقدام برای آموزش و توانمندسازی نوجوانان و جوانان در زمینه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در قم صورت گرفت.

وی ادامه داد: هر چقدر که سرمایه گذاری در مساله پیشگیری از اعتیاد به مخدر کنیم، نتیجه می‌دهد و در چند سال اخیر طرح‌های آموزش و توانمندسازی دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و کسانی که رو در رو با مردم و جوانان هستند، برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر اجرا شد تامصون سازی در جوانان نسبت به اعتیاد صورت بگیرد.

استاندار قم افزود: باید جوانان را از آثار و تبعات بلای خانمان سوز اعتیاد مطلع کنیم تا جوانان از آلودگی‌های این چنینی دور شوند.

صادقی مبارزه با مواد مخدر در استان قم را در دو محور دانست و تصریح کرد: در یک محور با توزیع کنندگان مواد مخدر در استان برخورد می‌شود، همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی قم و راه‌های مواصلاتی استان بحث ترانزیت مواد مخدر مطرح است و موفقیت‌هایی در زمینه مقابله با ترانزیت مواد مخدر در قم داشتیم.

وی ادامه داد: افزایش کشفیات مواد مخدر در استان قم به معنای افزایش مصرف این مواد در استان نیست، زحماتی که نیروهای مختلف با محوریت نیروی انتظامی در مقابله با مواد مخدر در قم انجام می‌دهند، موجب می‌شود که سال به سال کشفیات مواد مخدر در استان افزایش یابد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: برخورد با مهره‌های اصلی قاچاق و توزیع مواد مخدر در استان ادامه دارد، بیشتر کشفیات مواد مخدر در قم از باندهای بزرگ قاچاق مواد مخدر است، البته از توزیع کنندگان مواد مخدر در استان غافل نیستیم و نیروی انتظامی عملکرد خوبی در برخورد با این افراد داشته است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfjxde.w6dxtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما