چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 70055
منبع : خبرگزاری فارس
سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی قم اعلام کرد

اختصاص 57 درصد تصادفات قم به موتورسیکلت ها

قم نيوز : سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی قم به اجرای بیش از 70 برنامه اجتماعی، فرهنگی، ترافیکی و غیره طی هفته ناجا اشاره کرد و گفت: راکبان موتورسیکلت 57 درصد تصادف‌های 6 ماهه نخست امسال را به خود اختصاص داده‌اند.
اختصاص 57 درصد تصادفات قم به موتورسیکلت ها/ترخیص موتورسیکلت ها به مناسبت هفته ناجا
اختصاص 57 درصد تصادفات قم به موتورسیکلت ها/ترخیص موتورسیکلت ها به مناسبت هفته ناجا
به گزارش قم نیوز علی‌حسن قیصری ظهر امروز طی نشست خبری که در سالن جلسات معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه پلیس با استناد به ماده 20 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی موظف به توقیف موتورسیلک‌های دارای تخلف است، اظهار کرد: موتورسیلکت‌هایی که راکبان آن‌ها از کلاه ایمنی استفاده نکنند و یا مرتکب تخلف‌های حادثه‌خیز شود به مدت یک هفته یا بیشتر در پارکینگ نیروی انتظامی توقیف می‌شود.

وی با بیان اینکه برخوردهای بازدارنده در کاهش تخلفات مؤثر است، اضافه کرد: به مناسبت هفته ناجا طرح ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی را در دستور کار قرار داده‌ایم و واحد ترخیص پلیس راهور هر روزه تا ساعت 18 آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند اما امیدواریم دیگر شاهد تخلف افراد متخلف نباشیم.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی قم با اشاره به تردد بیش از 350 هزار دستگاه موتورسیکلت در این استان گفت: 30 هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌های شهر قم توقیف شده است.

وی به اجرای بیش از 70 برنامه اجتماعی، فرهنگی، ترافیکی و ... طی هفته ناجا اشاره کرد و ادامه داد: راکبان موتورسیکلت 57 درصد تصادف‌های 6 ماهه نخست امسال را به خود اختصاص داده‌اند.

قیصری از رشد 18 درصدی تصادف‌های فوتی درون شهری قم طی 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته یاد کرد و ادامه داد: تصادف با عابران پیاده با 37 درصد، دومین علت تصادف‌های منجر به مرگ استان است که عوامل اصلی آن استفاده نکردن از پل‌های عابر پیاده، ورود ناگهانی به سطح معابر و رعایت نکردن قوانین برای عبور از عرض خیابان است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف‌ها در کاهش حادثه‌ها بسیار تاثیرگذار است، مطرح کرد: اکنون 12 دوربین ترافیکی و چهار دوربین ثبت تخلف‌های سرعت در قم فعال است و 160 دوربین نظارتی دیگر تا پایان ماه جاری در معابر شهری قم نصب می‌شود.

سرپرست پلیس راهور قم با اشاره به شناسایی 20 نقطه حادثه‌خیز شهری عنوان کرد: این نقاط بیشترین تصادف‌ها را به خود اختصاص داده‌اند به همین علت هشدارهای لازم برای اصلاح هندسی و ایمنی‌سازی به شهرداری قم داده شده است تا اقدامات مورد نیاز دنبال شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgnz9u.ak9zn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما