پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : 70064
منبع : خبرگزاری فارس
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم:

حمل و نقل مسافر در پیاده راه ارم به بخش خصوصی واگذار شده است

قم نيوز : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه خودروهای زائر بر حرم حضرت معصومه(س) در میدان بزرگ امام خمینی مستقر هستند، عنوان کرد: حمل و نقل مسافر در پیاده راه ارم به بخش خصوصی واگذار شده است و این شرکت برای تامین هزینه‌های خود، کرایه دریافت می‌کند.
حمل و نقل مسافر در پیاده راه ارم به بخش خصوصی واگذار شده است
حمل و نقل مسافر در پیاده راه ارم به بخش خصوصی واگذار شده است
به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان در خصوص اخذ کرایه توسط خودروهای برقی مستقر در پیاده راه ارم بیان کرد: حمل و نقل مسافر در استان از طریق شرکت‌های بخش خصوصی انجام می‌شود و در پیاده راه ارم نیز این موضوع وجود دارد.

وی افزود: برای حمل و نقل مسافر در پیاده راه ارم با یک پیمانکار بخش خصوصی قرارداد امضاء شد و طبق قرارداد تأمین خودروهای برقی، نگهداری و تعمیر آن بر عهده این شرکت است، همچنین بکارگیری رانندگان و تامین دستمزد آن‌ها نیز بر عهده همین شرکت است و محل بازگشت سرمایه برای سرمایه گذار، اخذ کرایه است.

معاون شهردار قم تصریح کرد: با توجه به شرایط ارزی کنونی، تامین و نگهداری تجهیزات، هزینه سنگینی را در بر دارد و فعالیت در این بخش باید برای سرمایه گذار توجیه اقتصادی داشته باشد؛ نرخ کرایه در این مسیر مبلغ 500تومان است که سرمایه گذار قصد داشت این مبلغ را افزایش دهد ولی با مذاکراتی که انجام شد، همین مبلغ تصویب شد.

وی ادامه داد: در زمان اجرای پروژه پیاده راه سازی خیابان ارم، از محل اعتبارات بودجه، خودروهایی در نظر گرفته شده بود که مسافرین و زائرین را به صورت رایگان جابه‌جا می‌کردند ولی اکنون چنین امکانی وجود ندارد.

ذاکریان اظهار کرد: افرادی برای حضور در کلاس‌های درس حوزه و عده ای نیز برای خرید از بازارهای موجود در این مسیر از خودروهای برقی استفاده می‌کنند و البته یکسری از افراد نیز زائرینی هستند که برای زیارت به حرم حضرت معصومه(س) مشرف می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای تسهیل تردد زائرین، آستان مقدس حضرت معصومه(س) از محل اعتبارات خود، خودروهای زائربر را در میدان بزرگ امام خمینی مستقر کرده است که زائرین را به حرم حضرت معصومه(س) منتقل می‌کنند و خوروهای برقی پیاده راه ارم ارتباطی با آستان مقدس ندارد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcgtz9u.ak9z34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما