پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 70074
منبع : خبرگزاری فارس
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

25 درصد جمعیت ایران تحت تاثیر بحران دریاچه نمک قرار می‌گیرند

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت بحرانی دریاچه نمک، 25 درصد جمعیت ایران را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و اهمیت این دریاچه بیشتر از اهمیت دریاچه نمک است.
25 درصد جمعیت ایران تحت تاثیر بحران دریاچه نمک قرار می‌گیرند
25 درصد جمعیت ایران تحت تاثیر بحران دریاچه نمک قرار می‌گیرند
به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات صنعت آب و برق استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم با اشاره به وضعیت دریاچه نمک اظهار کرد: به دلیل این که حق آبه این دریاچه تخصیص پیدا نکرد، دریاچه نمک در حال تبدیل شدن به یکی از مناطق بحران آفرین کشور است.

وی ادامه داد: اهمیت دریاچه نمک بیشتر از اهمیت دریاچه ارومیه است، چون وضعیت بحرانی این دریاچه 25 درصد جمعیت ایران را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر آب به دشت مسیله انتقال پیدا نکند، برای بخش مرکزی کشور مشکلات زیست محیطی زیادی به وجود می‌آید.

امیرآبادی با اشاره به برداشت از چاه‌های آب علی آباد اظهار کرد: برداشت از این چاه‌ها به صورت بی رویه ادامه دارد، این در حالی است که باید طبق قانون پس از انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم، چاه‌های آب علی آباد پلمپ می‌شدند و دیگر برداشتی از این چاه‌ها صورت نمی‌گرفت.

وی ادامه داد: اکنون شاهد هستیم که بیش از 50 میلیون مترمکعب از آب سد کوچری در گلپایگان صرف کشاورزی می‌شود، باید مدیریت این سد در دست استان قم باشد، مدیران این استان تعهد خواهند داد که از منابع آب سد کوچری به حد نیاز به شهرهای دیگر اختصاص بدهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: وضعیت برخی از تیرهای برق در شهر قم به خصوص در بافت فرسوده شهر در شان قم نیست و شماری از این تیرها در آستانه سرنگونی قرار دارند که خطراتی را برای مردم به وجود می‌آورند.

امیرآبادی با اشاره به وضعیت خطوط انتقال برق فشار قوی اظهار کرد: باید در هسته مرکزی این خطوط جمع آوری شوند و انتقال برق فشار قوی به صورت زیرسطحی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: شاهد وجود زیاد دکل‌های فشار قوی 230 کیلوولتی در شهر قم هستیم، بدون اینکه این دکل‌ها حریم‌های شهر را رعایت کنند، وزارت نیرو برای جمع آوری این دکل‌ها باید ورود کند، مردم از این وضعیت ناراضی هستند و شهرداری قم آمادگی لازم را برای جمع آوری دکل‌های فشار قوی برق دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت نیرو برای ایجاد دو پست 400 کیلوولت و 13 پست 123 کیلوولت در استان قم تعهد داد که این وزارتخانه تاکنون به تمام تعهدات خود عمل نکرده است و پیشرفتی در زمینه ایجاد پست‌های برق 400 کیلوولت در قم نمی‌بینیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchkvnq.23nvqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما