دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۵
کد مطلب : 70186
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم:

فاضلاب خام باید رایگان در اختیار شهرداری قرار گیرد

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: طبق قانون هوای پاک، فاضلاب خام باید رایگان در اختیار شهرداری قرار گیرد.
فاضلاب خام باید رایگان در اختیار شهرداری قرار گیرد
فاضلاب خام باید رایگان در اختیار شهرداری قرار گیرد
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان امروز با اشاره به احداث تصفیه‌خانه ثانویه پساب با ظرفیت 25 لیتر در ثانیه در تپه‌های علائیر، گفت: این تصفیه‌خانه به روش ازون زنی کار می‌کند که مخازن ساخته شده و با توجه به تغییر شدید قیمت ارز برای واردات دستگاه‌ها با مشکلاتی مواجه شدیم که امیدواریم به زودی رفع شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه با تکمیل تصفیه‌خانه ثانویه پساب و ورود پساب به شبکه آبیاری فضای سبز جنگلی بخش عمده مشکل آبیاری این عرصه‌ها حل خواهد شد، افزود: تمام تلاش خود را کردیم که این پساب هم به حد استاندارد تصفیه شود و هم از نظر شرعی مشکلی نداشته باشد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره قانون هوای پاک، اظهار کرد: در تیرماه سال 96 قانون هوای پاک در مجلس تصویب شد و اواخر تابستان 96 به سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ شد که ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد؛ اگر این قانون اجرایی شود واقعاً شرایط کشور از نظر هوای پاک و مسائل زیست محیطی متحول می‌شود اما این مساله جدی نگرفته شده است.
جوادیان با اشاره به برخی بندهای قانون هوای پاک در حوزه فضای سبز، گفت: در این قانون تاکید شده وزارت نیرو مکلف به تأمین پساب برای توسعه فضای سبز در شهرها است؛ در موارد مختلف در حال حاضر تناقض در عملکرد در خصوص بندهای قانون هوای پاک در شهر مشاهده می‌کنیم که اگر اجرایی شدن آن پیگیر نشود این قانون خوب نیز در گوشه کتابخانه‌ها خاک خواهد خورد.
وی با تاکید بر اینکه طبق قانون هوای پاک، فاضلاب خام باید رایگان در اختیار شهرداری قرار گیرد و افزود: همچنین در این قانون واگذاری حواشی رودخانه‌ها در داخل شهرها برای توسعه فضای سبز بدون ادعای حقوق مالکانه مورد تاکید قرار گرفته در حالی که شرکت آب منطقه‌ای به دنبال دریافت اجاره از شهرداری برای حاشیه رودخانه است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb08bz.rhbgwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما