پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : 70293
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله علوی گرگانی: افراد معتقد به آموزه‌های اسلامی در وزارت آموزش و پرورش جذب شوند

قم نيوز : استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: وزارت آموزش و پرورش وظیفه سنگینی دارد و باید در این وزارتخانه از کسانی بهره گرفته شود که اعتقاد کاملی به عقاید و آموزه‌های اسلامی داشته باشند.
افراد معتقد به آموزه‌های اسلامی در وزارت آموزش و پرورش جذب شوند
افراد معتقد به آموزه‌های اسلامی در وزارت آموزش و پرورش جذب شوند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمد علی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ویژگی‌های امت اسلامی اظهار کرد: براساس آیات قرآن، امت اسلامی بهترین امت است، اگر اعتقاد داشته باشد و امر به معروف و نهی از منکر انجام بدهد، اگر این ویژگی‌ها در جامعه ای وجود داشت، گره‌های مشکلات در آن جامعه بازخواهد شد.

وی ادامه داد: کار باید برای خداوند خالصانه باشد، ملاک عمل مردم یک جامعه، پیشوایان آن جامعه هستند. براساس روایات عوام ملت درست نمی‌شوند، مگر خواص آن جامعه درست شوند، اگر رهبران و عالمان یک جامعه اصلاح شوند، مردم آن جامعه نیز اصلاح خواهند شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: وزارت آموزش و پرورش وظیفه سنگینی دارد و باید در این وزارت خانه از کسانی بهره گرفته شود که اعتقاد کاملی به عقاید و آموزه‌های اسلامی داشته باشند، باید مدیران به گونه ای عمل کنند که مردم زمان کنار رفتن آن‌ها از پست مدیریت، ناراحت باشند.

آیت‌الله علوی گرگانی شیوه عمل معاویه را تربیت کودکان و نوجوانان با اعتقادی ضد امام علی(ع) دانست و تصریح کرد: باید به گونه ای کودکان و جوانان را تربیت کنیم که بتوانند دین را حفظ کرده و کشور را اداره کنند.

وی ادامه داد: مدیران وزارت آموزش و پرورش باید نسبت به دانش آموزان دلسوزی داشته باشند چرا که هیچ چیزی بالاتر از تربیت نسل‌ها نیست.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید با رفتار و نه حرف به دنبال اصلاح دیگران باشیم و چرا که اگر مردم عمل ما را ببیند، بهتر الگو می‌گیرند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaeun0.49nwo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما