دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : 70430
منبع : خبرگزاری تسنیم

30 روستای کم برخوردار در قم شناسایی‌شد

قم نيوز : در جلسه کارگروه زنان و خانواده از شناسایی ۳۰ روستایی کم برخوردار در استان یاد و بربرطرف کردن محرومیت از آن‌ها تأکید شد.
۳۰ روستای کم برخوردار در قم شناسایی‌شد
۳۰ روستای کم برخوردار در قم شناسایی‌شد
به گزارش قم نیوز کارگروه زنان و خانواده ظهر امروز به ریاست سید محمدرضا هاشمی معاون سیاسی امنیتی استانداری قم در سالن جلسات معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با اشاره به اختصاص اعتبار 2 میلیارد تومانی به حوزه آسیب‌های اجتماعی در استان قم اظهار داشت: کاهش مواد مخدر و طلاق دو بخش مهم در استان هستند.

سید محمدرضا هاشمی با تأکید بر اینکه  در حوزه آسیب‌های اجتماعی نمی‌توان بخشی و جزیره‌ای کارکرد، گفت: در استان قم نیازمند یک هم‌افزایی و همکاری در زمینه آسیب‌های اجتماعی هستیم.

آگاهی خانواده‌ها نسبت آسیب‌های فضای مجازی اندک است

در ادامه جلسه نماینده امور بانوان در فرمانداری قم با اشاره به مشکلات بخش‌های تابعه استان اظهار داشت: تنها نیروهای فعال در بخش‌های قم، بانوان همان بخش‌ها هستند که کانون‌های فرهنگی را در بخش‌ها فعال کرده‌اند.

عبداللهی با اشاره به مسائل و معضلات بانوان در بخش‌های تابعه قم گفت: متأسفانه خانواده‌هایی دچار طلاق می‌شوند که دارای دو یا سه فرزند هستند، بنابراین دو مسئله طلاق و اشتغال باید مدیریت شود و با توجه به نقاط آسیب خیز استان تمهیدات لازم اندیشیده شود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قمدر ادامه جلسه ابراز کرد: با تماس‌هایی که با 123 گرفته می‌شود آمار آسیب‌های اجتماعی بالا رفته بنابراین پرداختن به مسئله آسیب‌های اجتماعی در مناطق روستایی را در اولویت برنامه‌های بهزیستی قرار داده‌ایم.

مریم علی‌شیری با اشاره به نقش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی گفت: یکی از مشکلات جدی این بوده که اطلاعات والدین در زمینه آسیب‌های اجتماعی پایین است، درحالی‌که اطلاعات و آگاهی فرزندان به‌واسطه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بالا است.

وی با اشاره به اختصاص فضا برای احداث اورژانس اجتماعی در بخش جعفریه گفت: در زمینه تأمین نیروی انسانی با مشکل روبه‌رو هستیم موافقتی برای تأمین نیروی انسانی صورت نگرفت، از آذرماه این مکان به‌صورت رسمی انجام می‌شود.

1700 زن سرپرست خانواده در روستاهای قم وجود دارد

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان با اشاره به افتتاح آدینه مهد در محل‌های برگزاری نماز جمعه در برخی از روستاهای قم اظهار داشت: خدماتی که از سوی بهزیستی به مردم ارائه می‌شود  کافی نبوده و نیاز داریم در این زمینه بیشتر کار شود، درنتیجه به دنبال توسعه و تجهیز مهدها در سطح روستاها هستیم.

در ادامه قائم‌مقام کمیته امداد استان قم، با بیان اینکه تعداد پرونده مددکاران روستایی را در قم به نصف رسانده‌ایم، اظهار داشت: 1769 خانوار زن سرپرست در محیط‌های روستایی داریم که 1480 نفر از این زنان به دلیل فوت هستند.

افشین پایانی فر ادامه داد: 313 نفر از بانوان را برای طرح‌های اشتغال‌زایی معرفی کرده‌ایم اما 178مورد موفق به دریافت وام شده‌اند،عمده فعالیت‌هایی که برای این زنان در نظر گرفته‌ایم در زمینه اشتغال و آموزش است.

وی با اشاره به ویژگی‌های مذهبی و جایگاه قم گفت: وقتی آمار مراجعات به کمیته امداد و یا بهزیستی دو برابر می‌شود به معنای وجود درد در جامعه است، بنابراین باید برای حل معضلات اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیزبا اشاره به شناسایی 20 الی 30 شاخص و عامل طلاق در دنیا ابراز کرد: دولت‌هایی موفق هستند که سه شاخص اطلاعات و آگاهی لازم، برنامه‌ریزی و نظارت در امر طلاق را جدی بگیرند.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام بیان کرد: امروز 1400 بوفه در سطح مدارس استان داریم، این بوفه‌ها می‌توانند به تولیداتی که بانوان دارند تبدیل شوند، برای نمونه، امروز نزدیک به 250 هزار دست لباس برای دانش آموزان نیاز داریم که می‌توان از ظرفیت بانوان در این زمینه استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه بازارچه‌ها و پارک‌ها می‌توانند زمینه رونق اقتصادی و اشتغال را ایجاد کنند، ادامه داد: با انجام این کار، نقدینگی به روز بوده و در این زمینه دانش آموزان پول تولیدات را به روز پرداخت می‌کنند.

30 روستای کم برخودار در قم شناسایی شده است

در بخشی از این جلسه معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با اشاره به پیگیری حقوق کودکان در 4 کمیته استان گفت: رسیدگی به مصوبات کمیسیون حقوق کودک از وظایف ذاتی دستگاه‌ها بوده و وظایف در مورد مصوبات باید در جلسات مطرح شود.

سعید کاویانی با تأکید بر به‌روزرسانی آمار آسیب‌های اجتماعی گفت: 30 روستا کم برخوردار شناسایی‌شده‌اند، اولویت را در بخش اشتغال گذاشته‌ایم کارگروهی باید شکل بگیرد که متشکل از میراث فرهنگی، فنی حرفه‌ای و دادگستری بوده و این 30 روستا جامعه هدف ما در بخش آسیب‌های اجتماعی باشند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قم در پایان با تأکید بر اینکه نتوانسته‌ایم جایگاه زن را ارتقاء دهیم، تصریح کرد: اینکه چرا زنان دچار آسیب می‌شوند به این دلیل است که نتوانسته‌ایم جایگاه زنان را تعریف و این جایگاه را ارتقاء دهیم.

حجت‌الاسلام عباس اسکندری تأکید کرد: با تشکل‌های مردمی می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد، ایجاد تشکل در خصوص بانوان یکی از این تشکل‌ها است که می‌تواند یاری گر باشد، همه متولیان مربوط به این تشکل‌ها باید جمع شده و در حل مشکلات کمک‌کننده باشند.

وی ادامه داد: تشکل‌های دینی و مذهبی در حال انجام وظایف خود هستند، می‌توان دستگاه‌های مختلف مانند بهزیستی یا کمیته امداد هم به میدان آمده و با ایجاد تشکل‌ها در حل مشکلات تلاش کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قم با تأکید بر جدی گرفتن مسئله آموزش و هم‌افزایی ابراز کرد: آموزش‌ها باید کاربردی و کارگاهی باشند تا بتوان نتیجه گرفت، از طرف دیگر در زمینه ایجاد اشتغال و مهارت‌های زندگی باید مناسبت‌ها را جدی گرفت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdzo05.yt0zs6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما