سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : 70452
منبع : خبرگزاری فارس
دبیرکل جنبش تنظیم مستقبل العداله یمن:

اربعین تجلی شفاعت امام حسین(ع) در این دنیا است

قم نيوز : دبیر کل جنبش تنظیم مستقبل العداله یمن گفت: مشکلاتی که دشمن برای ما درست می‌کند دقیقاً مانند کشتی است که در یک دریای متلاطم گرفتار شده است اما امام حسین(ع) با این حرکت اربعین ما را نجات می‌دهد.
اربعین تجلی شفاعت امام حسین(ع) در این دنیا است
اربعین تجلی شفاعت امام حسین(ع) در این دنیا است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن علی العماد پیش از ظهر امروز در بازدید از قرارگاه مردمی اربعین حسینی در مصلای قم، با بیان اینکه تشکیل این قرارگاه در مسیر خدمت به زائرین اباعبدالله الحسین کار بسیار ارزشمندی است اظهار کرد: این قرارگاه هم زائران اربعین را از لحاظ جسمی و ظاهری برای حضور در پیاده روی اربعین آماده می‌کند و هم از لحاظ روحی و معنوی.

وی با تاکید بر اینکه برای حضور در مسیر مقدس اربعین حسینی باید درک بالایی برای زائر حاصل شود تصریح کرد: زائر بداند که در چه مسیر مقدسی پا می‌گذارد و باید بداند که چگونه خود را مهیا کند و چگونه عرض ادب و سلام کند و آداب آن را فرا بگیرد.

دبیر کل جنبش تنظیم مستقبل العداله یمن ادامه داد: گاهی افرادی به زیارت حج مشرف می‌شوند و بعد از آن تازه متوجه می‌شوند و حرص می‌خورند که در چه موقعیت و فرصت معنوی بزرگی قرار داشتند و به دلیل آشنا نبودن با خیلی از مسائل این فرصت را از دست داده‌اند؛ در زیارت اربعین هم چنین نیازی است که زائر قبل از اعزام آمادگی‌هایی پیدا کند و معرفت نسبت به این زیارت پیدا کند.

وی تأثیر همایش بزرگ اربعین در تشکیل تمدن بزرگ اسلامی و ایجاد جامعه بزرگ مهدوی را مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: ما با دقت در سیره و روش معصومین و فرامین الهی متوجه می‌شویم که هیچ یک از این فرامین بی حکمت نیست. هر سنتی بر مبنای دلیلی پایه گذاری شده است. امام حسین(ع) حماسه عاشورا را فقط با 72 نفر آفرید و همانطور که فرمود: «إن کانَ دین مُحَمَّداً لَمْ یَستَقِم الَّا بِقَتلی فَیاسُیُوف خُذینی»، دین خدا را با این حرکت زنده کرد.

علی العماد خاطرنشان کرد: حالا باید فکر کنیم که اگر آن حماسه و حادثه با 72 نفر محقق شد آیا آن حضرت میلیون‌ها انسان را از راه نفوذ و جذب قلب‌هایشان در سراسر جهان بدون دلیل به کربلا می‌کشاند؟ در واقع باید این سؤال را از آن حضرت پرسید که چگونه مردم را برای استقبال از فرزندت آماده می‌کنی؟ جواب کامل و مانع به این سؤال نزد امام حسین است. همانطور که در بیان «فَاجْعَلْ أَفْئِدَةً مِّنَ النَّاسِ» آمده است.

وی با اشاره به تأثیر حرکت اربعین در حل مشکلات دنیای اسلام گفت: آن مقدار که ما می‌توانیم درک کنیم این است که دشمن ده‌ها سال برای ایجاد جنگ‌ها و تفرقه بین مسلمین اعم از فارس، عرب، شیعه، سنی و... برنامه ریزی می‌کند که تا امروز هم ادامه دارد اما می‌بینیم یک روز حرکت مسلمین در یک مسیر مانند اربعین این نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند. در واقع شفاعت و کمک امام حسین به ملت‌های اسلامی تنها در آن دنیا نیست بلکه این حرکت اربعین هم امروز تجلی و تبلور شفاعت آن حضرت برای رهایی ما از جنگ‌های داخلی و بین المللی در دنیای اسلام است.

دبیر کل جنبش تنظیم مستقبل العداله یمن تصریح کرد: وقتی در حدیث می‌خواندیم «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» که گاهی نمی‌توانستیم آن را درک کنیم امروز داریم واقعیت آن را می‌بینیم و لمس می‌کنیم. دشمن این همه فتنه برای ما ایجاد می‌کند اما نور امام حسین مسیر ما را روشن می‌کند و راه  را به ما نشان می‌دهد. مشکلاتی که دشمن برای ما درست می‌کند دقیقاً مانند همان کشتی است که در یک دریای متلاطم گرفتار شده است اما آن حضرت با این حرکت اربعین ما را نجات می‌دهد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdchiknq.23nvmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما