سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 70459
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله علوی‌بروجردی: تولید غذای حلال برای دیگر کشورها مورد توجه باشد

قم نيوز : استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت نظارت به تولید غذای حلال گفت: بحث غذای حلال مورد توجه بسیاری از غیر مسلمانان هم واقع شده است، از این رو ایران هم می‌تواند در این زمینه قدم‌های جدی بردارد.
آیت‌الله علوی‌بروجردی: تولید غذای حلال برای دیگر کشورها مورد توجه باشد
آیت‌الله علوی‌بروجردی: تولید غذای حلال برای دیگر کشورها مورد توجه باشد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علوی‌بروجردی ظهر امروز در دیدار با خانم پیروز بخت رییس سازمان ملی استاندارد کشور اظهار داشت: رسیدن به استاندارد مواد غذایی و غیر غذایی به صورت کامل مشکل است چون گاهی از اوقات تولید کننده هم نمی‌تواند محصولات خود را به سطح مطلوب برساند که این مشکل سازمان استاندارد را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت نظارت به تولید غذای حلال بیان کرد: بحث غذای حلال مورد توجه بسیاری از غیر مسلمانان هم واقع شده است، از این رو ایران اسلامی هم می‌تواند در این زمینه قدم‌های جدی بردارد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد باید فعالیت‌های خود را با جدیت و نظم ادامه بدهد و از نظرات حجت الاسلام والمسلمین تقوی در وزارت جهاد کشاورزی هم استفاده کنید.

آیت الله علوی بروجردی با بیان اینکه موضوع استاندارد برای سلامت و صادرات اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: اصل استاندارد در کشور ما سابقه قدیمی دارد، با توجه به گسترش جوامع لازم است که بحث استاندارد به صورت فنی و اصولی تنظیم شود.

وی گفت: فقه ما به همه مسائل ریز احاطه کاملی دارد، در مسائل تهیه غذای حلال یا حتی لوازم آرایشی و غیر آن می‌توانیم سهم بالایی در دنیا داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: در کشورهای مختلف مهاجران زیادی از مسلمانان حضور دارند و با توجه به این که تجارت هم جهانی شده می‌توانیم امکاناتی برای مجموعه پراکنده از مسلمانان فراهم کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceoe8f.jh87ni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما