پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 70503
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد

مسؤول ثروتمند درکی از فقر ندارد / شرایط سخت معیشتی آزمونی برای مسؤولان و مردم

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز که با بی تدبیری شرایط سخت معیشتی برای مردم پدید آمده است همه باید بدانند که در یک امتحان هستند و باید تلاش کنند تا از این امتحان الهی سربلند بیرون آیند.
شرایط سخت معیشتی آزمونی برای مسؤولان و مردم/مسؤول ثروتمند درکی از فقر ندارد
شرایط سخت معیشتی آزمونی برای مسؤولان و مردم/مسؤول ثروتمند درکی از فقر ندارد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام علی اصغر قائمی چهارشنبه شب در جمع عزاداران حسینی در مسجد امیرالمؤمنین (ع) قم اظهار کرد: متأسفانه دولت ما بر خلاف نامی که بر خود گذاشته است تدبیری نمی اندیشد و از این رو شاهد هستیم که در این روزها و ماه ها، شرایط سخت اقتصادی بر مردم تحمیل شده است.

وی ادامه داد: در این باره بارها شاهد توصیه های راهبردی و حکیمانه رهبری معظم انقلاب بوده ایم که اگر دولت به حرف های حضرت آقا گوش داده بود قطعا امروز شرایط بهتری می داشتیم.

نویسنده کتاب «اصول اعتقادات در 40 درس» با اشاره به دو جمله معروف «کلّ یوم عاشورا» و «کلّ ارض کربلا»، گریزی به یکی از درس های مهم عاشورا زد و گفت: یکی از درس های مهم حماسه حسینی این است که آن حماسه، صحنه مواجهه و رویارویی دو گروه «دنیاطلب» و «آخرت مدار» بود و بر اساس اینکه هر زمین و زمان، کربلا و عاشوراست؛ می توان چنین نتیجه گرفت که همیشه جدال بین حق و باطل و به تعبیر دیگر «آخرت طلبان» و «دنیادوستان» وجود داشته و خواهد داشت.

وی افزود: امروز هم این امتحان الهی به شکل دیگری در جریان است و در این امتحان، همه اعم از مردم و مسؤولان آزمایش خواهند شد.
مدرس درس اخلاق در حوزه علمیه قم با انتقاد از کسانی که در این شرایط سخت معیشتی عموم مردم، تنها به خود می اندیشند و نسبت به جامعه بی تفاوت هستند اظهار کرد: متأسفانه در این شرایط برخی حتی به انبار کردن کالاهای غیر اساسی در منزل خود روی می آورند و به مشکلات دامن می زنند.

قائمی با یادآوری داستان یکی از اصحاب پیامبر اعظم (ص) بیان کرد: در تاریخ آمده است که یکی از اصحاب حضرت ختمی مرتبت (ص) نزد ایشان آمد و از برداشت محصول خود و تأمین بودن زندگی اش تا 6 ماه آینده خبر داد؛ اما در عین حال در نزد پیامبر و درباره پس از پایان 6 ماه آینده اظهار نگرانی کرد. پیامبر اکرم هم برای اینکه درس خوبی به وی داده باشند یک قرص نان به وی دادند و او را نزد سلمان فارسی فرستادند. آن مرد وقتی به نزد سلمان رسید متوجه شد که سلمان روزه است. سلمان به آن مرد گفت: من برای افطار امروز، یک قرص نان دارم و برای امروز چیز دیگری نمی خواهم؛ برای فردا هم اگر زنده نباشم که هیچ و اگر زنده باشم خداوند رزق و روزی اش را می رساند. اینجا بود که آن مرد فهمید نگرانی اش برای 6 ماه آینده بی معناست.

کارشناس رادیو معارف همچنین ادامه داد: درسی که از این حکایت می گیریم این است که نباید سُست اعتقاد باشیم.
این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: متأسفانه در بین مسؤولان، کسانی هستند که با برخورداری از ثروت زیاد عملا نمی توانند فقر را لمس کنند اما ما مردم نباید فراموش کنیم که خودمان نمی توانیم نسبت به یکدیگر بی تفاوت باشیم و از این رو هر کس باید به اندازه توانش، اقدام و عمل به وظیفه را فراموش نکند.

حجت الاسلام قائمی در بخش پایانی سخنان خود به بخشی از آیات سوره مبارکه مُدثّر یعنی آیات 41 تا 48 این سوره اشاره کرد؛ آیاتی که حضرت حق در آن ها، درباره جهنمی شدن برخی از زبان خودشان سخن به میان می آورد.

وی گفت: این آیات نشان می دهد که نمازخوان نبودن، عدم اطعام نیازمندان و تکذیب روز جزا، سه عامل جهنمی شدن برخی از افراد است و البته عامل دیگر در آیه شریفه «و کُنّا نَخوضُ مع الخائِضین» آمده است؛ یعنی افرادی که با اهل باطل همراه می شوند که می توان مصداقی از این هرزه روندگان را در همین افرادی دید که در این روزهای اخیر تنها به خودشان و راحتی خود اندیشیدند و با جمع آوری برخی کالاها در خانه های خود، عملا در مسیر دشمن و جنگ اقتصادی دشمن قدم برداشتند؛ این ها همان کسانی هستند که خداوند در ادامه همین آیات سوره مدثر درباره آنان می فرماید که شفاعتِ شفاعت کنندگان، نفعی برای آنان نخواهد داشت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcexn8f.jh877i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما