چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 70629
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

آیت الله حسینی بوشهری: برخی گزینشی به فتاوای مرجع تقلید عمل می کنند

قم نيوز : دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور، دین شناسی را اولین وظیفه انسان دانست و گفت: انسان باید در برابر دین تسلیم باشد؛ متاسفانه گاهی اوقات در تقلید از مراجع عظام تقلید، تحمل مطالبی که خلاف منافع ماست را نداریم و به دنبال راه گریز برای عدم انجام آن می گردیم.
برخی گزینشی به فتاوای مرجع تقلید عمل می کنند
برخی گزینشی به فتاوای مرجع تقلید عمل می کنند
به گزارش قم نیوز آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امروز در مراسمی به مناسبت اربعین حسینی در مسجد امام جعفر صادق(ع) شهر چغادک با تسلیت این روز عظیم، یکی از مهمترین عوامل شهادت و قیام امام حسین(ع) را حفظ دین عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) برای دین خدا، حفظ و حمایت و پایداری از این دین به شهادت رسید.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: همه این عشق و ارادت و سیل جمعیت به سمت کربلای معلی به دلیل این است که اباعبدالله(ع) برای حفظ دین از جان و همه خاندان خود گذشتند.

وی، دین را مجموعه ای از وظایف، قوانین، ارزش ها و باید ها و نباید ها و آداب تامین کننده سعادت ابدی انسان عنوان کرد و ادامه داد: وظایفی که سرنوشت ما را برای سعادت ابدی مشخص می کند دین است؛ در بین تمام ادیان آسمانی و الهی اگر بخواهیم دینی را ارائه کنیم که مردم آن را بپذیرند، دین اسلام بهترین دین است.

آیت الله حسینی بوشهری، دین را مایه حیات انسان دانست و گفت: البته مقصود از حیات، حیات حیوانی و مادی نیست، بلکه آنچه که برای انسان امتیاز دارد آن حیاتی است که در سعادت انسان تاثیرگذار باشد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه حیات و زندگی انسان جز در پرتو دین نیست، ابراز داشت: ما به عنوان انسان های پیرو پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) باید این دغدغه را داشته باشیم و تا در دنیا به سر می بریم، دین خود را بشناسیم.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، به وظایف انسان در قبال دین پرداخت و تصریح کرد: اولین وظیفه انسان این است که دین خود را خوب بشناسد و سپس به آن عمل کند؛ در راه شناخت دین می توان از علما و روحانیت و کسانیکه اطلاع بیشتری نسبت به ما دارند کمک گرفت.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در سال های پیش حوزه های علمیه در دل بازار ساخته می شد و کاسبان و بازاریان پیش از اینکه صبح مغازه را باز کنند، به حوزه های علمیه می رفتند و سؤالات خود را پیرامون حوزه کاری و نکات شرعی آن از روحانیون می پرسیدند، اما متاسفانه در حال حاضر این گونه نیست.

آیت الله حسینی بوشهری، تسلیم بودن در مقابل دین را از دیگر وظایف انسان نسبت به دین دانست و گفت: انسان باید در برابر دین تسلیم باشد؛ متاسفانه گاهی اوقات در تقلید از مراجع عظام تقلید، تحمل مطالبی که خلاف منافع ما است را نداریم و به دنبال راه گریز برای عدم انجام آن می گردیم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور، وظیفه سوم انسان نسبت به دین را دفاع از آن عنوان کرد و افزود: امام حسین(ع) برای دفاع از دین به شهادت رسید و ما هم باید راه آن حضرت را ادامه دهیم و در مسیر دین حرکت کنیم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdn905.yt0zx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما