سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 70824
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله حسینی بوشهری: زیارت اربعین نماد عظمت امت اسلامی است

قم نيوز : امام جمعه قم گفت: زیارت اربعین نمادی از عظمت و اقتدار امت اسلامی است و علاوه بر شیعیان و اهل سنت، پیروان ادیان دیگر هم در این زیارت حضور پیدا می‌کنند.
زیارت اربعین نماد عظمت امت اسلامی است/ دشمنان نتوانستند جلوی نفوذ منطقه ای ایران را بگیرند
زیارت اربعین نماد عظمت امت اسلامی است/ دشمنان نتوانستند جلوی نفوذ منطقه ای ایران را بگیرند
به گزارش قم نيوز آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به عملکرد ستاد اربعین اظهار کرد: این ستاد نیاز به دبیرخانه دائمی دارد و باید ستاد از تجربیات سال‌های گذشته استفاده کند تا مشکلات زائرین اربعین کاهش یابد.

وی ادامه داد: زیارت اربعین یک حرکت مردمی و خودجوش است و جمعیت زائرین ایرانی اربعین ده‌ها برابر حجاج کشورمان است و برنامه ریزی برای این تعداد از زائرین، مشکلات زیادی دارد.

امام جمعه قم افزود: مدیریت برای زائرین اربعین باید به صورت مدیریت واحد باشد، بحث دریافت ارز برای زائرین جزو مشکلات امسال آن‌ها در زیارت اربعین امسال بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری زیارت اربعین را یک هدیه الهی دانست و تصریح کرد: نه تنها شیعیان و اهل سنت بلکه پیروان ادیان دیگر هم در زیارت اربعین حضور پیدا می‌کنند، اربعین و عشق و ارادت به امام حسین(ع)، بسترساز برای ظهور امام زمان(عج) است.

وی ادامه داد: هر چه که دشمنان می‌خواهند جلوی نفوذ منطقه ای کشورمان را با تحریم‌ها بگیرند، موفق نمی‌شوند، امسال شاهد تهدیدات دشمنان در خصوص زیارت اربعین بودیم، اما این تهدیدات بر روی زائرین کشورمان در زیارت اربعین تاثیر نگذاشت.

امام جمعه قم افزود: مشکلات زائرین اربعین با رایزنی‌ها قابل حل است، دشمن می‌خواستند که بین ملت ایران و ملت عراق دشمنی به وجود آوردند، اما دشمن به آرزوی خودش در این خصوص نرسید.

آیت‌الله حسینی بوشهری کارهای فرهنگی در زیارت اربعین را خوب دانست و تصریح کرد: بسیج عمومی دستگاه‌های مختلف برای ارائه تسهیلات به زائرین اربعین قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: زیارت اربعین نمادی از عظمت و اقتدار امت اسلامی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcayan0.49nwu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما