چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۳
کد مطلب : 70843
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی مطرح کرد

اصول حاکم بر جامعه نبوی/حکومت نبوی عدالت محور است

قم نيوز : عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه ارتباط پیامبر اکرم(ص) با جامعه کفر جنگ و ستیز نبود گفت: خداوند در سوره ممتحنه آیه هشت و 9 اصل و اصول حاکم بر روابط بین المللی دولت اسلامی و جامعه نبوی را تبیین کرده است.
اصول حاکم بر جامعه نبوی/حکومت نبوی عدالت محور است
اصول حاکم بر جامعه نبوی/حکومت نبوی عدالت محور است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ابراهیم حسینی امروز ضمن تسلیت سالروز رحلت رسول اکرم(ص) اظهار کرد: قرآن رفتار پیامبر اکرم(ص) را توصیف می‌کند مبنی بر اینکه نسبت به درون جامعه اسلامی با خودی‌ها مهربان و در نهایت مهرورزی بودند و خداوند می‌فرماید ما تو را جز برای رحمت مبعوث نکردیم.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط پیامبر اکرم(ص) با جامعه کفر جنگ و ستیز نبود. خداوند در سوره ممتحنه آیه هشت و 9 اصل و اصول حاکم بر روابط بین المللی دولت اسلامی و جامعه نبوی را با دیگران مطرح می‌کند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به اصول حاکم بر جامعه نبوی گفت: بر اساس آیات قرآن اگر دشمنان کافر هستند ولی با دین ما خصومت ندارند و ملت اسلامی را آواره نمی‌کنند باید با آنها ارتباط مسالمت‌آمیز داشته باشیم.

وی با اشاره به هجمه‌های دشمنان اسلام گفت: اکنون رژیم صهیونیستی مردم را از کشورهایی مانند یمن و سوریه آواره می‌کند. آل سعود بدتر از یهود به کشورهای اسلامی زور می‌گوید یا آمریکا اگر خودش مردم را آواره نمی‌کند از رژیم صهیونیستی که با مسلمانان می‌جنگد و مسلمانان را از کشورشان آواره می‌کند پشتیبانی می‌کند.

حسینی با بیان اینکه ارتباط اسلام و حضرت رسول(ص) نسبت به کفار ارتباط ستیز نیست گفت: علت اینکه کشورهای کفر با کشورهای اسلامی سر ستیز دارند و علیه رسول خدا(ص) اعلام جنگ می‌کنند به این دلیل است که حکومت نبوی عدالت محور است.

وی خاطرنشان کرد: به طور طبیعی مستکبران زمانی که منافع خود را در خطر مشاهده می‌کنند به مقابله برمی‌خیزند زیرا اسلام دین مهربانی، عدالت و ضد ظلم و استبداد است بنابراین کشورهای زیاده خواه با این دین به مقابله برمی‌خیزند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbfwbz.rhbgapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما