دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 70962
منبع : خبرگزاری فارس
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قم:

کاهش ارزش پول ملی شهرداری قم را دچار چالش کرد

قم نيوز : معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت ارز موجب شده است که شهرداری برای تحقق برنامه‌های خود دچار چالش شود.
کاهش ارزش پول ملی شهرداری قم را دچار چالش کرد
کاهش ارزش پول ملی شهرداری قم را دچار چالش کرد
به گزارش قم نیوز محسن رنجبر پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری با اشاره به مشکلات تحقق طرح قم 1400 اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم در رسیدن به شاخص‌های قم 1400 به مشکل خواهیم خورد و باید بازنگری در این شاخص‌ها با توجه به تغییرات صورت گرفته انجام بدهیم.

وی ادامه داد: عدم توجه به افزایش هزینه‌ها براساس گزارش بانک مرکزی و تلاش برای دادن یارانه در امور مختلف شهری، موجب کند شدن توسعه شهری در شهر قم می‌شود، برای توسعه متوازن باید هم به دنبال حقوق بیت المال  و هم حفظ حقوق مردم به صورت متوازن باشیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قم افزود: برای بودجه سال 98 شهرداری باید بازنگری‌هایی نسبت به بودجه‌های قبلی صورت بگیرد تا شاخص‌های کیفی و کمی پیش بینی شده شهرداری قم محقق شود، کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت ارز موجب شده است که شهرداری برای تحقق برنامه‌های خود دچار چالش شود.

رنجبر با اشاره به افزایش هزینه‌های جمع آوری پسماند در شهر قم اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش هزینه‌های کار جمع آوری پسماندهای جزء عمرانی و ساختمانی بودیم و به همین دلیل باید تعرفه جمع آوری این نوع از پسماند افزایش پیدا کند، باید قیمت تمام شده خدمات از مردم اخذ شود.

 

افزایش تعرفه بهای جمع آوری پسماندهای ساختمانی

سید امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم در ادامه این جلسه طرح جمع آوری پسماندهای جزء عمرانی و ساختمانی شهر قم را مورد استقبال مردم دانست و تصریح کرد: بخش خصوصی این کار را انجام می‌داد که اکنون دیگر توان ادامه کار را به دلیل افزایش هزینه‌ها ندارد، عملکرد بخش خصوصی تاکنون موجب مطلوب شدن وضعیت ساماندهی پسماندهای ساختمانی در شهر قم شده است.

وی ادامه داد: باید قیمت تعرفه بهای خدمات جمع آوری مکانیزه پسماندهای جزء عمرانی و ساختمانی در شهر قم افزایش پیدا کند تا بخش خصوصی در این بخش باقی بماند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: برای این که جلوی جمع آوری پسماندهای ساختمانی در شهر قم به شیوه‌های سنتی را بگیریم، باید از باکس‌های ویژه پسماندها استفاده شود، هدف شهرداری قم این است که آلودگی‌های جمع آوری سنتی پسماندهای ساختمانی را در شهر از بین ببرد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcdxn05.yt0z96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما