پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 71104
منبع : خبرگزاری تسنیم

دولت سهم 4 درصد سختی کار کارگران را پرداخت کند

قم نيوز : رئیس اتحادیه نانوایان استان قم گفت: دولت ۴ درصد سهم سختی کار کارگران به بیمه را برای جبران بخشی از مشکلات اقتصادی موجود در این صنف را پرداخت کند.
دولت سهم ۴ درصد سختی کار کارگران را پرداخت کند
دولت سهم ۴ درصد سختی کار کارگران را پرداخت کند
به گزارش قم نیوز اکبر زارعی امروز در همایش ملی نان که در تالار مرکزی شهر به مناسبت روز ملی نان برگزار شد، با اشاره به زحمات و سختی کار صنف نانوایان در سطح کشور اظهار داشت: تلاش صنف نانوایان همیشه برطرف کردن مشکلات این نصف بوده و امیدواریم توانسته باشیم بخشی از نیازهای این نصف را که همیشه پشتوانه مردم و انقلاب بوده‌اند، برطرف کنیم.

وی به تاریخچه کمک‌های نانوایان در طول تاریخ جنگ اشاره کرد و افزود: نانوایان همیشه بدون چشم‌داشتی در تمام صحنه‌ها حضورداشته و نشان داده‌ایم کم‌توقع‌ترین صنف در کشور بوده و امیدواریم قدردان این افراد باشیم.

رئیس اتحادیه نانوایان استان قم تأکید کرد: این صنف نیازمند بررسی و برطرف شدن مشکلات جاری اقتصادی بوده و نباید مسئولان و مدیران نسبت به این قشر حامی دولت و نظام که همیشه بدون کوچک‌ترین چشم‌داشتی درصحنه بوده‌اند، بی‌توجه بوده و با توجه به دغدغه‌های رهبری به فراموشی سپرده شود.

وی  اصل 44 قانون اساسی آر مورد توجه قرار داد و ادامه داد: همیشه بخش خصوصی موفق‌تر از بخش دولتی بوده و آمار نشان می‌دهد که کیفیت کار نانوایان خصوصی بسیار بالاتر از نانوایی‌های دولتی نان را در اختیار مردم قرار می‌دهند اما متأسفانه بازهم اصل 44 در کشور تحقق‌نیافته است.

زارعی قیمت نان را با توجه به شرایط اقتصادی کشور ناعادلانه خواند و تصریح کرد: قیمت نان با توجه به هزینه‌های جاری و آیتم‌های لازم به اجرا در این صنف عادلانه نبوده و مشکلات اقتصادی این صنف زحمت‌کش بسیار زیاد بوده و باید قیمت‌های نان در کشور موردبازنگری دوباره قرار گیرد.

وی قیمت پایین نان را عامل ایجاد مشکلات صنف نانوایان دانست و ابراز کرد: باوجود تورم موجود در بازار دولت بدون در نظر گرفتن هزینه‌های جاری نانوایان تعیین قیمت کرده و باید بداند عامل بسیاری از مشکلات به وجود آمده در کیفیت و خیلی مسائل دیگر از همین قیمت پایین نان است.

رئیس اتحادیه نانوایان قم این صنف را نیازمند توجه بیشتری از طرف دولت دانست و خاطرنشان کرد: امروز نانوایان سراسر کشور در این همایش خواستار توجه بیشتری از طرف دولت بوده و یکی از این موارد حذف 4 درصد سختی کار در پرداخت از طرف کارگر و کارفرما است، مشکلات اقتصادی شدیدی در حال حاضر در بین نانوایی‌های استان وجود دارد.

وی گفت: اگر می‌خواهیم نان خوب در جامعه عرضه‌شده و مردم و نانوایان هر دو راضی از این محصول باشند باید توجه بیشتری به این صنف شده و مشکلات موجود از طرف دولت هر چه سریع‌تر برطرف شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc0sqm.2bqsx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما