يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 71178
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

ایجاد و حفظ فضاسازی برگ‌ریزان پاییزی در بوستان‌های منتخب شهر

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: برای زيباسازی و خاطره انگيز کردن بوستان‌های شهری برای شهروندان در تعدادی از بوستان‌های منتخب شهر برگ‌های پاییزی جمع‌آوری نمی‌شود.
ایجاد و حفظ فضاسازی برگ‌ریزان پاییزی در بوستان‌های منتخب شهر
ایجاد و حفظ فضاسازی برگ‌ریزان پاییزی در بوستان‌های منتخب شهر
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان با اشاره به فرا رسيدن فصل برگ ريزان پاييزی و لزوم ايجاد تمهيدات لازم جهت ايجاد خلاقيت در راستای زيباسازی و خاطره انگيز کردن بوستان‌های شهری برای شهروندان اظهار کرد: در این راستا وجود برگ‌های پایيزی در فضاهای شهری علاوه بر ايجاد طيفی وسيع از رنگ‌ها كه به عنوان جلوه‌های بصری در بوستان‌ها محسوب می‌شوند، از نظر شنيداری نيز، با توليد صداهای ملموس تداعی گر زیبایی‌های پایيزی برای شهروندان هستند که شهرداری برنامه‌هایی را برای حفظ این فضاها در پاییز دارد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و طرح عمليات اجرايی این فضاسازی و عدم جمع آوری و انتقال برگ درختان خزان‌دار و رها سازی آن در عرصه فضای سبز در تعدادی از بوستان‌های شاخص مناطق تصریح کرد: البته این امکان ضمن اینکه در برخی بوستان‌های شاخص اجرا می‌شود جدا از عمليات نظافت و جمع آوری پسماندها است که به صورت مستمر در اين بوستان‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اضافه کرد: در این راستا در منطقه یک بوستان مهدی(عج) و كودك، در منطقه دو بوستان امام رضا(ع) و صبا، در منطقه سه بوستان شهيد بنيادی، در منطقه چهار بوستان علوی، در منطقه پنج بوستان وليعصر(عج) و بصيرت، در منطقه 6 بوستان زنگاركی و نرگس در منطقه هفت بوستان صدر و در منطقه هشت بوستان انقلاب اسلامی و پرديس برای این فضاسازی انتخاب شده‌اند.

وی گفت: به مناطق شهرداری تاکید شده که در راستای بهره مندی از زیبایی‌های فصل پاییز برنامه ریزی لازم برای ایجاد معبر پاییزی در تعدادی از بوستان‌های سطح شهر انجام شود.

جوادیان خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز برگ‌های پاییزی در چند پارک جمع آوری نشد و این امر مورد استقبال چشمگیر شهروندان قرار گرفت.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdjf05.yt0f56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما