يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 71188
منبع : خبرگزاری فارس
کارشناس ارشد مطالعات جغرافیای سیاسی و نظامی:

رهبر معظم انقلاب شهادت طلبی را عامل قدرت در نظام اسلامی می‌دانند

قم نيوز : کارشناس ارشد مطالعات جغرافیای سیاسی و نظامی گفت: رهبر معظم انقلاب شهادت طلبی را عامل ایستادگی و دفع تهدیدها، عامل برتری بر تجهیزات مدرن دشمن، عامل پیروزی و نصرت الهی، عامل ذلت، ناتوانی و وحشت دشمن، پشتوانه حرکت ملت‌ها، عامل قدرت در نظام اسلامی، عامل استقلال، عزت، عظمت و اقتدار اسلامی می‌دانند.
رهبر معظم انقلاب شهادت طلبی را عامل قدرت در نظام اسلامی می‌دانند
رهبر معظم انقلاب شهادت طلبی را عامل قدرت در نظام اسلامی می‌دانند
به گزارش قم نیوز هادی بادینلو ظهر امروز در پیش همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای در سالن همایش‌های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به ویژگی‌های دین اسلام اظهار کرد: این دین در عرصه‌های سیاسی نظامی، اقتصادی و فرهنگی دارای نظام است و این نظام مندی در عرصه نظامی وجود دارد.

کارشناس ارشد مطالعات جغرافیای سیاسی و نظامی ادامه داد: پایه اصلی رویکرد اسلام در عرصه نظامی، رویکرد معنوی است و با شکل گیری حکومت جمهوری اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی اهمیت تبیین نظام دفاعی اسلام بیشتر از گذشته شد.

بادینلو با اشاره به اهمیت پرداختن به شهادت طلبی در اسلام اظهار کرد: شهادت طلبی مهم ترین و کلیدی ترین عنصر برای مقابله با دشمنان داخلی و خارجی از صدر اسلام تاکنون بوده است، مسلمانان براساس تعالیم قرآن پیروزی و شهادت را دو روی یک سکه می‌دانند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همیشه در بیانات خود به نیروهای نظامی و مردمی بر لزوم معنویت خواهی تاکید می‌کنند، قدرت نرم از مؤلفه‌های نظریه دفاعی از دیدگاه مقام معظم رهبری است.

کارشناس ارشد مطالعات جغرافیای سیاسی و نظامی افزود: رهبر معظم انقلاب شهادت طلبی را عامل ایستادگی و دفع تهدیدها، عامل برتری بر تجهیزات مدرن دشمن، عامل پیروزی و نصرت الهی، عامل ذلت، ناتوانی و وحشت دشمن، پشتوانه حرکت ملت‌ها، عامل قدرت در نظام اسلامی، عامل استقلال، عزت، عظمت و اقتدار اسلامی می‌دانند.

بادینلو شهدا را از نظر رهبر معظم انقلاب عامل احیای اسلام دانست و تصریح کرد: باید نظام دفاعی براساس اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تدوین شود، بیانات آن‌ها برای نیروهای مسلح کشورمان حالت دستوری دارد.

وی ادامه داد: شهادت طلبی نقش کلیدی و موثر در تبیین اندیشه‌های اسلام در نظریات رهبر معظم انقلاب دارد، عنصر معنویت کلیدی در عرضه شناخت ماهیت نظریات مقام معظم رهبری در حوزه دفاعی است.

کارشناس ارشد مطالعات جغرافیای سیاسی و نظامی افزود: تحرکات ضد اسلامی پس از ظهور دین اسلام آغاز شد و دراین زمان خداوند آیات جهاد را بر رسول اکرم(ص) نازل کرد و پس از آن جهاد به دستور خداوند بر مسلمانان واجب شد.

بادینلو نظام اسلامی را براساس بیانات مقام معظم رهبری نظام متکی بر مردم دانست و خاطرنشان کرد: پیاده کردن ارزش‌های اسلامی و پیش بردن جامعه به سمت رفاه از جمله اهداف این نظام است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcevz8f.jh8zvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما