چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۵
کد مطلب : 71313
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه درس خارج فقه مطرح شد

تاکید آیت الله مکارم برای تقویت وحدت بین شیعیان و اهل سنت

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید با اشاره به ضرورت تقویت هرچه بیشتر وحدت بین شیعیان و اهل سنت گفت: باید علمای اهل سنت و علمای شیعه اخبار را از یکدیگر سوال کنند نه از دشمن.
تاکید آیت الله مکارم برای تقویت وحدت بین شیعیان و اهل سنت
تاکید آیت الله مکارم برای تقویت وحدت بین شیعیان و اهل سنت
به گزارش قم نیوز آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم فرارسیدن هفته وحدت را گرامی داشت و با اشاره به آیات و روایات مطرح شده در خصوص حفظ وحدت بین مسلمین بیان کرد: مسلمانان باید با حفظ وحدت دست به دست هم داده و در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

وی یکی از راه های تحقق وحدت را احترام گذاشتن به مقدسات یکدیگر دانست و بیان کرد: باید شیعه و سنی به مقدسات یکدیگر احترام گذاشته و بر مشترکات تکیه کنند تا وحدت محقق شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه باید علمای اهل سنت و علمای شیعه اخبار را از یکدیگر سوال کنند نه از دشمن بیان کرد: باید علمای اهل سنت از علمای شیعه و علمای شیعه از علمای اهل سنت سوالات خود را مطرح کنند.

وی با اشاره به کتاب «الفقه علی المذاهب الاربعه» نوشته 6 عالم اهل سنت بغدادی بیان کرد: در این کتاب آمده ازدواج با دختران شیعه صحیح نیست؛ از بغداد تا نجف راهی نیست چرا علمای اهل سنت به نجف نرفته و از علمای شیعه سوال نپرسیده‌اند؛ باید سوالات را مطرح کرد تا وحدت بیشتر محقق شود.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها که دم از حقوق بشر می زنند سلاح های بسیاری به عربستان سعودی می‌فروشند بیان کرد: عربستان در یمن زنان و کودکان بی گناه را به خاک و خون کشیده و بیمارستان ها را ویران می کنند و آنها فقط منافع خود را دنبال کرده و به فکر حقوق بشر نیستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcexx8f.jh8zzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما