جمعه ۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : 71354
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی:

برخی باور به فروریختن هیمنه آمریکا ندارند/ صدای خرد شدن استخوان‌های لیبرال دموکراسی به گوش می‌رسد

قم نيوز : رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی گفت: برخی هنوز باور ندارند که هیمنه آمریکا فروریخته است و در مشکلات داخلی خود دست و پا می‌زند.
برخی باور به فروریختن هیمنه آمریکا ندارند/ صدای خرد شدن استخوان‌های لیبرال دموکراسی به گوش می‌رسد
برخی باور به فروریختن هیمنه آمریکا ندارند/ صدای خرد شدن استخوان‌های لیبرال دموکراسی به گوش می‌رسد
به گزارش قم نیوز مسئله سازش با آمریکا در سال‌های اخیر از سوی جریان لیبرالی در کشور پیگیری شده است. علاوه بر جریان‌های داخلی، کاخ سفید نیز بارها دنبال آوردن ایران پای میز مذاکره بوده تا خواسته‌های خود را بر کشور تحمیل کند در حالی که بارها دیوار اعتماد به آمریکا شکسته شده است که نمونه اخیر آن برجام بود.

رهبر معظم انقلاب در سخنی فرمودند: «بر خلاف تصور عده‌ای در داخل، درخواست آمریکایی‌ها برای مذاکره مسئله جدیدی نیست و در ۴۰ سال اخیر بارها تکرار اما با پاسخ منفی ایران مواجه شده است. حتی ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا که نسبت به فعلی‌ها مقتدرتر بود، در قضیه معروف به مک فارلین، او را مخفیانه برای مذاکره به تهران فرستاد که بعد از ۲۴ ساعت بدون نتیجه بازگشت».

پافشاری بر سازش در سخن و عمل جریان لیبرال مشاهده می‌شود که این بازی سازش می‌تواند پیامدهای ناگواری به همراه داشته باشد. به منظور بررسی بیشتر این جریان و وضعیت کنونی آمریکا با حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی، رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی و استاد حوزه و دانشگاه به گفت‌وگو پرداختیم.

 

*علت دشمنی آمریکا با کشور ایران چیست و اکنون آمریکا از نظر اقتدار در چه جایگاهی قرار دارد؟

آمریکا یک سابقه و هیمنه کاذب و پوشالی از گذشته‌ها داشته و انقلاب اسلامی ایران توانسته پوشالی و کاذب بودن این هیمنه و قدرت را به وضوح نمایان کند. متأسفانه افرادی هنوز در گذشته مانده‌اند و فکر نیم قرن گذشته را دارند و نتوانستند با زمان جلو حرکت کنند و بفهمند آمریکای کنونی آمریکای سابق و گذشته نیست و به مراتب کوچکتر از گذشته شده و امروز با توجه به واکنش‌ها و رفتارهایی که نشان می‌دهد مستأصل شده است.

 

*دلایل کوچک شدن آمریکا چیست؟

ادله کوچک شدن یا کوچک‌سازی آمریکا این است که از ایران که سال‌ها بر آن چنبره انداخته بود بیرون شده و از منطقه رانده شده است.

آمریکا از عراق، سوریه و فلسطین اشغالی با شکست بیرون رفت و نقشه‌های آمریکا یکی پس از دیگری نقش برآب می‌شود. مسئله یمن و مقاومت ثابت کرد که آمریکا در یمن و خاورمیانه کوچک شده است.

برخی هنوز باور ندارند که هیمنه آمریکا فروریخته است و شکل ظاهری و کاذبش نمایان شده و در مشکلات داخلی خود دست و پا می‌زند. آتش‌سوزی کالیفرنیا که ده‌ها کشته و صدها مفقود داشت امروز برگ سیاهی بر شناسنامه آمریکایی‌ها است و صدای شکستگی استخوان‌های لیبرال دموکراسی به گوش می‌رسد.

 

*سازش‌کاران آمریکا با چه هدفی در بازی سازش ایفای نقش می کنند؟

هیمنه آمریکا شکست ولی قلم به دستان مزدور و نوچه‌های آمریکا هنوز در گذشته باقی ماندند بنابراین شعار سازش می‌دهند و هنوز فکر می‌کنند که آمریکا، آمریکای یک قرن گذشته است.

مشکل ما با آمریکا نیست زیرا آمریکا فروریخت بلکه مشکل ما با نوچه‌ها، دنباله‌های آمریکا و قلم به دستان مزدوری است که شعار سازش می‌دهند و هنوز باور دارند که آمریکا کدخدا و ابرقدرت است بنابراین به کرنش و نوکری او می‌پردازند.

 

*نشانه‌های فروپاشی و درماندگی آمریکا چیست؟

امروز نشانه استیصال آمریکا تقابل اروپا با آمریکا است. امروز اروپا در برابر آمریکا ارتشی قرار می‌دهد. شاخ و شانه کشیدن اروپا در برابر آمریکایی‌ها نشانه کوچک شدن، شکست و استیصال آمریکایی‌ها است بنابراین کسانی که شعار سازش می‌دهند باید به واقعیت‌های موجود توجه کنند.

 

*افرادی تفکر سازش دارند مبارزه با نظام سلطه استکباری را یک تفکر افراطی می‌دانند و می‌گویند این کار سبب دشمن‌تراشی می‌شود نادرستی این تفکر را چگونه می‌توان توجیه کرد؟

باید گفت شما یا نظریه علمی یا تجربی را قبول دارید. مقاومت و انقلابی‌گری نشان داد که می‌توان آمریکا را به شکست کشاند به عنوان مثال در صحنه سوریه، غزه و فلسطین آمریکا را به عقب نشینی وادار کردیم بنابراین اگر نخواهند به ادله علمی و نظری اکتفا کنند نمونه عینی و تجربی نشان می‌دهد که مقاومت پیروز است و شعار انقلابی‌گری بود که توانست آمریکا را به عقب‌نشینی وادار کند.

 

*سازش با آمریکا چه پیامدهایی به همراه دارد؟

کوچک‌سازی خود و بزرگ‌نمایی آمریکا از جمله پیامدهای سازش است در حالی که آمریکا مستأصل شده و آمریکای قدیم نیست و جریان انقلابی‌گری و مقاومت تقویت شده است کسانی که سخن از سازش به میان می‌آورند درصدد کوچک‌سازی خود هستند. کسانی که می‌گویند روی موشک مرگ بر آمریکا و  اسرائیل ننویسید و صلح، سازش و دوستی بنویسید بدانند نمی‌توان روی موشک مرگ بر آمریکا و اسرائیل ننوشت زیرا موشک نماد اقتدار است.

لازم است در شعار و  عمل ثابت شود که آمریکا مستأصل شده و جریان مقاومت و انقلابی‌گری قوی و تقویت شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjxtea.uqevizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما