جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 71593
منبع : خبرگزاری تسنیم

صادرکنندگان برگزیده استان قم تجلیل شدند

قم نيوز : مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده و برتر استان با حضور و سخنرانی مودودی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در قم برگزار شد.
صادرکنندگان برگزیده استان قم تجلیل شدند
صادرکنندگان برگزیده استان قم تجلیل شدند
به گزارش قم نیوز مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه و برتر استان قم با حضور مودودی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم، سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم و جمعی از مسئولان استانی امروز در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان قم برگزار شد.

در این مراسم، رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: برای مقابله با دسیسه‌های دشمنان باید همانند دوران هشت سال دفاع مقدس عمل کنیم، در دوران جنگ تحمیلی اساساً بنیادهای ارتش فرو ریخته بود ولی آنچه سبب تاب آوردن در جنگ و مقاومت شد مردمی شدن جنگ و خارج کردن آن از حالت نظامی به حالت مردمی بود.

محمدرضا مودودی با بیان اینکه این رویکرد امروز هم در حال تکرار بوده و فقط نوع آن تغییریافته است، تأکید کرد: در این مقطع باید بخش خصوصی در کنار دولت قرارگرفته و در عرصه تولید و تجارت به میدان بیاید، اعتماد میان بخش خصوصی و دولت شکل بگیرد تا رونق صادرات اتفاق بیفتد.

در بخش دیگری از این مراسم، رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کشور با مشورت قابل‌حل است، اظهار داشت: بیشتر مشکلاتی که به وجود می‌آید به این برمی‌گردد که می‌توانستیم راه‌حل‌های بهتری در ارتباط با مشکلات ارائه بدهیم اما این کار را نکرده‌ایم.

حسن آقاجانی با بیان اینکه مسئولان گاهی اقدام به پنهان‌کاری می‌کنند، افزود: در کشور ما محصولات 70 درصد نسبت به کشورهای دیگر گران‌تر تمام می‌شود و دلیل این مسئله به سود بانکی برمی‌گردد.

وی ابراز کرد: کارخانه‌دارانی که آبرودار هستند و در پی ایجاد اشتغال در کشور بوده‌اند در حال حاضر با مشکل مواجه شده‌اند، 90 درصد کارخانه‌داران ارزش‌افزوده‌ای که می‌گیرند مجبورند فاکتور را از جای دیگر تهیه کنند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی باید با بخش خصوصی همکاری داشته باشیم، اظهار داشت: از مسئولان استان تقاضا داریم با اتاق بازرگانی برای حل مشکلات مشورت کنند.

آقاخانی با اشاره به بالا بودن تعرفه‌های گمرکی گفت: کرایه هر کامیونی که می‌خواهد تا مرز برود دو برابر شده و این مسائل به بخش صادرات فشار وارد می‌کند، بیشتر از سه‌پنجم محصولات سه کشور در قم تخلیه می‌شوند در نتیجه باید گمرک قم را فعال  کرده و با این کار ایجاد شغل در استان داشته باشید.

وی با تأکید بر حفظ کارخانه‌ها و ایجاد رونق اقتصادی در کشور گفت: امیدوار به مصرف داخلی بوده و  باید تولیدکنندگان قیمت اجناس را تا حد امکان پایین بیاورند تا به نتیجه دلخواه برسیم.

در بخش دیگری از این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید بر صادرات محور شدن تولیدکنندگان اظهار داشت: فرایند ثبت‌نام استانی در جهت انتخاب صادرکنندگان برتر از اوایل شهریورماه شروع‌شده و قریب به 30 واحد ثبت‌نام کردند.

محمود سیجانی با اشاره به  فرآیند و نحوه انتخاب صادرکنندگان برتر استان  گفت: پس از رتبه‌بندی شاخص‌ها از 28 واحد 14 واحد تولیدی و تجاری  در سطح استان و دو واحد در سطح ملی به‌عنوان واحدهای برتر استانی و ملی انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای انتخاب‌شده بار اولی بوده‌اند، ادامه داد: امروز 16 واحد برگزیده  استانی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه بخش صادرات گفت: تمام کوشش‌ها براین بوده که بتوانیم جایگاه و شأن صادرکنندگان را حفظ کنیم، 80 درصد صادرات ما بخش فولادی و پتروشیمی بوده  و باید برای 20 درصد مابقی برایشان فضا و تسهیلات لازم برای صادرات فراهم کنیم.

در پایان مراسم از صادرکنندگان نمونه و برگزیده استان قم در بخش صادرات فرش دستباف، محصولات اسنک، محصولات آرایشی و بهداشتی، شمش سرب و آلومینیوم، روغن‌پایه، آجرهای نسوز، دستگاه تصفیه آب، تولید آرد، انواع چسب، کیک و شیرینی، ساندویچ و ظروف گیاهی با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcexn8f.jh8zoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما