چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 71751
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله نوری‌همدانی: رسیدگی‌نکردن به امور مردم از سوی مسئولان خلاف مبانی و موازین اسلامی است

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت: اینکه مردم برای انجام امور خود به مسئولان مراجعه کنند و با در بسته روبه‌رو شوند و به امور مردم رسیدگی نشود، خلاف مبانی و موازین اسلامی است.
آیت‌الله نوری‌همدانی: رسیدگی‌نکردن به امور مردم از سوی مسئولان خلاف مبانی و موازین اسلامی است
آیت‌الله نوری‌همدانی: رسیدگی‌نکردن به امور مردم از سوی مسئولان خلاف مبانی و موازین اسلامی است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با بیان اینکه جای کتاب نهج‌البلاغه در درس حوزه علمیه خالی است، اظهار داشت: در خطبه 207 نهج‌البلاغه، حضرت علی(ع) در صفین فرموده‌اند اعظم حقی که خداوند متعال مقدر کرده حق والی بر رعیت و حق رعیت بر والی است.

وی با بیان چیستی حق والی بر رعیت و حق رعیت بر والی گفت: این حقوق باید رعایت شود چراکه در صورت رعایت آن جامعه اسلامی الفت پیدا می‌کند، هیچ رعیتی به سعادت نمی‌رسد مگر اینکه این حقوق رعایت شود.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه حق بزرگی در مورد کسانی که مملکت را هدایت می‌کنند وجود دارد، تصریح کرد: اینکه مردم برای انجام امور خود به این افراد مراجعه کنند و با در بسته روبه‌رو شوند و به امور مردم رسیدگی نشود، خلاف مبانی  و موازین اسلامی است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به جریان ملاقات صفوان جمال با علی بن یقطین گفت: علی بن یقطین از حضرت امام موسی کاظم(ع) اجازه ملاقات خواست اما امام(ع) به او اجازه ملاقات نداند و فرمودند این مسئله به این دلیل بود که صفوان جمال به ملاقات تو آمده بود اما به او اجازه ملاقات ندادی من هم اجازه ملاقات به تو نمی‌دهم.

وی افزود: والی انسان عادی بوده و خلاف دین مبین اسلام است که به امور مردم رسیدگی نکنند، و مردم در مراجعات خود به مسئولان یا در بسته روبرو شوند، و مسئولان وقت ملاقات نداده و بگویند جلسه داریم، این کار درست نبوده و باید جلسات مسئولان در غیر وقت اداری برقرار شود، و با تواضع و اخلاق به امور مردم رسیدگی شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مسئولان باید در میان مردم باشند، خاطرنشان کرد: در این رابطه امام راحل فرمودند مسئولی که به امور مردم رسیدگی نکند و با بهانه‌های مختلف از حضور در میان مردم اجتناب کند آن روز، روزِ سقوط جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca60n0.49n6m15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما