پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : 71762
منبع : خبرگزاری فارس
در بخش كوميته

4 كاراته‌كاي قم راهي چين شدند / رقابت قمي‌ها براي امتياز المپيك

قم نيوز : چهار كاراته‌كاي استان قم با سفر به شرق قاره كهن و شركت در آخرين مرحله ليگ جهاني كاراته‌وان سال 2018 براي كسب امتياز المپيك به مصاف حريفان خود مي‌روند.
4 كاراته‌كاي قم راهي چين شدند / رقابت قمي‌ها براي امتياز المپيك
4 كاراته‌كاي قم راهي چين شدند / رقابت قمي‌ها براي امتياز المپيك
به گزارش قم نیوز دو سال پیش با تصویب در کمیته جهانی المپیک مقرر شد رشته کاراته از سال 2020 برای نخستین‌بار در بازی‌های المپیک حضور داشته باشد، بر همین اساس توزیع سهمیه المپیک بین مدعیان این رشته ورزشی در اوزان مختلف همانند دیگر رشته‌های رزمی به شکل امتیازی و با شرکت در تورنمنت‌های مختلف انجام می‌شود.

کاراته‌کاهای مدعی حضور در این رخداد بزرگ جهانی باید در میادین زیادی به میدان رفته و بر اساس معیارهای فدراسیون جهانی کاراته، سهمیه بازی‌های المپیک را کسب کنند، در این بین یکی از مهمترین تورنمنت‌های توزیع کننده امتیاز المپیک، مسابقات لیگ جهانی کاراته‌وان است که در طول سال و در مراحل مختلف به انجام می‌رسد.

در حالی که روزهای پایانی سال 2018 در راه است، فدراسیون جهانی کاراته آخرین مرحله مسابقات سال 2018 لیگ جهانی کاراته‌وان را برای برگزاری در شرق قاره کهن و در کشور بزرگ چین برنامه‌ریزی کرده و کاراته‌کاهای مطرح دنیا از کشورهای مختلف به چین سفر کرده‌اند.

از استان قم نیز چهار کاراته‌کای با تجربه و جوان به این رویداد مهم کاراته دنیا اعزام شده‌اند، اعزامی که با حضور و سرمربیگری چهره شناخته شده و مطرح کاراته ایران یعنی غلامرضا دباغیان انجام شده است، مربی مطرحی که نزدیک به دو دهه هدایت تیم‌‌های ملی کاراته ایران را بر عهده داشته است.

اعزام چهار کاراته‌کای قمی به مسابقات مرحله پایانی لیگ جهانی کاراته‌وان در شانگهای چین در حالی انجام شده که این پیکارها تا روز جمعه هفته جاری در جریان است و از استان قم امیر مهدی‌زاده علی یعقوبی، محمد شایگان و علی نجفی در این دوره از رقابت‌ها به میدان خواهند رفت.

مهدی‌زاده به تازگی از پیکارهای کاراته قهرمانی جهان بازگشته، رقابت‌هایی که در مادرید اسپانیا به انجام رسید اما برای ستاره کاراته قم مدالی به همراه نداشت، محمد شایگان نیز سابقه کسب مدال طلا از پیکارهای نوجوانان آسیا را دارد و یعقوبی به همراه نجفی دیگر چهره‌های جوان و مدال‌آور کاراته قم از میادین داخلی و برون‌مرزی مختلف محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdccimqm.2bqse8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما