جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : 71799
منبع : خبرگزاری فارس

حجت الاسلام ذوالنور: دولت برای واگذاری پروژه‌ها دست و دلبازی ندارد

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای واگذاری دست و دلبازی ندارد و نسبت به آن دلبستگی دارد در حالی که هر اندازه پروژه بماند هزینه بالاسری آن افزایش پیدا می‌کند و فرسایش به همراه دارد.
دولت برای واگذاری پروژه‌ها دست و دلبازی ندارد/بخش عمران نخستین قربانی سبد بودجه
دولت برای واگذاری پروژه‌ها دست و دلبازی ندارد/بخش عمران نخستین قربانی سبد بودجه
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور امروز با بیان اینکه نیاز به اخذ مجوزها در فرودگاه نیست اظهار کرد: فرودگاه قم مشکل سرمایه‌گذار ندارد بلکه مشکل بروکراسی سرمایه‌گذاری در قم و کشور است، یعنی سیستم روان نیست که سرمایه‌گذار آسان ورود پیدا کند و به آسانی سرمایه‌گذاری تضمین داشته باشد.

 وی با بیان اینکه مسؤولان عزمی جدی دارند تا از سرمایه‌گذار پشتیبانی کنند گفت: سه نماینده قم تلاش دارند تا در هر صورت از سرمایه‌گذار پشتیبانی کنند. با توجه به شأن، جایگاه و موقعیت قم به عنوان شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور ضرورت دارد فرودگاهی داشته و بارانداز توریسم مذهبی قم باشد که با راه‌اندازی فرودگاه بین‌المللی قم این امر میسر می‌شود.

 

تلاش شهرداری و شورای شهر برای پیشرفت مترو

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش‌بینی بود یکی از خطوط مترو تا عید راه‌اندازی شود ولی دولت سهمی که باید در تأمین منابع بگذارد را تامین نکرده است گفت: به همین دلیل پیشرفت مترو محدود است ولی شهرداری و شورای شهر تلاش می‌کنند تا روند پیشرفت کند نشود و راه‌اندازی هر چه سریع‌تر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی طرح‌های ملی در کشور به استانی تبدیل می‌شود  که نابود کردن بودجه استان است البته تلاش شده تا نگذاریم این اتفاق روی دهد ولی نگرانی‌ها در این زمینه وجود دارد.

 

نیاز مشاغل کوچک و متوسط برای اشتغالزایی

حجت‌الاسلام ذوالنور با بیان اینکه نرخ بیکاری در قم تابعی از بیکاری کشور است گفت: اگر رونق و تولید در کشور رکود داشته باشد و مشکل پیدا کند در عرصه اشتغال تأثیر می‌گذارد. نقطه اختلاف ما با دولت این است که آنها بیان می‌کنند اگر کسی در هفته نیم ساعت اشتغال داشته باشد او را شاغل می‌داند در حالی که این فرد نمی‌تواند هزینه معاش زندگی خود را تأمین کند.

وی از مسؤولان اجرایی خواست تا در تصویب طرح‌ها به نوع مشاغل توجه داشته و روی مشاغل کوچک و متوسط که کار آفرینی بالاتر دارد باید تأکید شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با وضع بیکاری که در کشور وجود دارد بیش از آنچه که ماشین‌آلات و صنایع بزرگ در قم نیاز داشته باشیم به مشاغل کوچک و متوسط نیاز است که کارگر مشغول و شغل ایجاد شود.

وی با بیان  اینکه زمینه‌های خوبی در طرح‌های گردشگری استان وجود دارد گفت: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی وجود دارند که می‌توانند وضعیت قم را متحول کنند ولی در دستگاه اجرایی شاهد مسیر روان، هدف گذاری و سیاست گذاری درست نیستیم.

حجت‌الاسلام ذوالنور خاطرنشان کرد: جاذبه‌های گردشگری ناشناخته در قم وجود دارد و نقطه‌ای در قم وجود ندارد که با توجه به تعدد امامزادگان بین الحرمین نباشد. طلاب از کشورهای مختلف در قم در حال تحصیل هستند که ظرفیتی برای قم محسوب می‌شود تا گردشگری مذهبی را توسعه دهیم.

وی یادآور شد: لازم است در تأمین زیرساخت‌های توریسم مذهبی در قم تلاش شود زیرا چهره شهر را تغییر می‌دهد و ایجاد اشتغال می‌کند و اشتغال با روحیات مردم قم تناسب دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی گفت: این بحث از چند زاویه قابل دقت است. بنا بود دولت طرح‌ها را واگذار کند ولی دولت برای واگذاری دست و دلبازی ندارد بلکه  دلبستگی دارد در حالی که هر اندازه پروژه بماند هزینه بالاسری آن افزایش پیدا می‌کند و فرسایش به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: دولت در زمینه طرح‌های زودبازده که مفید هستند اقدام نمی‌کند و از طرفی دیگر دولت 70 هزار میلیارد تومان برای عمران در بودجه سال آینده قرار داده ولی تا 25 آذر ممکن است اتفاق دیگری روی دهد. آنچه اهمیت دارد این است که نخستین قربانی در سبد بودجه، بودجه عمرانی است که در این زمینه لازم است دولت متعهد باشد که بودجه عمرانی را پرداخت کند.

حجت‌الاسلام ذوالنور با بیان اینکه کسر بودجه دولت را نمی‌پذیریم گفت: برخی اوقات دولت واقع‌بینانه منابع را در نظر نمی‌گیرد و این رؤیا ممکن است تعبیر نشود و بخشی که به طور واقعی می‌بیند پرداخت نمی‌کند یا اولویت‌ها را تغییر می‌دهد البته مجلس نیز آنگونه که باید ورود پیدا نمی‌کند و ورود تخصصی نظارتی خود را ندارد که نمونه آن بحث پیگیری وصول منابع از آزادسازی و هدفمندسازی حامل‌های انرژی و یارانه‌ها است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccomqm.2bqso8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما